رسانه ها از وضعیت "خط میانه" تنگه تایوان خبر دادند

© Photo / Public domain/ United States Navy, Mass Communication Specialist 3rd Class Jeremy L. Grishamرسانه ها از وضعیت "خط میانه" تنگه تایوان خبر دادند
رسانه ها از وضعیت خط میانه تنگه تایوان خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
رویترز گزارش داد: کشتی‌ های چینی و تایوانی در نزدیکی "خط میانه" تنگه تایوان هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اطلاع داد که حدود ۲۰ کشتی نیروی دریایی چین و تایوان در نزدیکی به اصطلاح "خط میانه" در تنگه تایوان باقی مانده اند.
به گفته این منبع، چند کشتی چینی صبح چهارشنبه به تمرینات خود در سواحل شرقی تایوان ادامه دادند.
پیش از این، منطقه فرماندهی رزمی شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) اعلام کرد که نیروی هوایی و نیروی دریایی چین روز سه‌شنبه مانورهایی را برای آزمایش قابلیت‌های به هم پیوسته و کنترل مشترک خود در شرایط دشوار الکترومغناطیسی در جریان تمرین‌های نظامی جاری در اطراف تایوان انجام دادند.
ارتش آزادیبخش خلق چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تمرینات گسترده ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی های جنگی ترتیب داد. رزمایش از ۱۳ مرداد در ۶ منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود ظهر ۱۶ مرداد به پایان برسد اما ادامه یافت.
پکن رسماً نمی گوید چه زمانی تمام مانورها در اطراف جزیره تکمیل می شود، در حالی که روزنامه دولتی چینی گلوبال تایمز به نقل از تحلیلگران در ۱۷ مرداد گزارش داد که تمرینات نظامی ارتش آزادی بخش چین در نزدیکی تایوان به یک امر عادی تبدیل خواهد شد، تا زمانی که تایوان متوقف نشود و جزیره و سرزمین اصلی چین دوباره متحد شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала