دمشق: آمریکا بیشتر نفت تولید شده ما را غارت می‌ کند

© AP Photo / Hussein Mallaدمشق: آمریکا بیشتر نفت تولید شده ما را غارت می‌ کند
دمشق: آمریکا بیشتر نفت تولید شده ما را غارت می‌ کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
وزارت نفت سوریه مدعی شد که روزانه بیش از ۸۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود که اغلب آنها توسط آمریکا غارت می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت نفت سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: میانگین تولید روزانه ۸۰.۳ هزار بشکه نفت است و از آنها ۱۴.۲ هزار بشکه روزانه به پالایشگاه‌ها تحویل می‌شود، اما نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان روزانه ۶۶ هزار بشکه از میادین اشغالی منطقه شرقی را غارت می‌کنند.
وزارت نفت و منابع معدنی سوریه افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۱۴.۵ میلیون بشکه نفت و حدود ۲ میلیارد متر مکعب گاز تولید شده است.
وزارتخانه یاد شده ادامه داد: ۸۲ درصد از گاز تولیدی به وزارت برق، ۳ درصد به وزارت صنعت و ۱۵ درصد به وزارت نفت تحویل داده می‌شود.
وزارت نفت سوریه همچنین از تصفیه حدود ۱.۹۹۰ میلیون تن نفت در پالایشگاه‌ های حمص و بانیاس خبر داد و اضافه کرد: در نیمه نخست امسال ۳۵۵ هزار تن بنزین، ۵۴۵ میلیون تن گازوئیل و ۹۶۰ هزار تن سوخت تولید شد.
این وزارتخانه همچنین درباره میزان تلفات انسانی وارد شده به بخش نفت و منابع معدنی در طول جنگ تروریستی علیه سوریه گفت که ۲۳۵ نفر به شهادت رسیدند و ۴۶ نفر زخمی و ۱۱۲ نفر ربوده شدند.
وزارت نفت سوریه تأکید کرد که مجموع خسارات مالی وارده به وزارت در طول جنگ تروریستی علیه سوریه از زمان شروع آن تا اواسط سال جاری، به حدود ۱۰۵ میلیارد دلار رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала