وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان در روزهای آتی +عکس

© Fotobank.ru/Getty Images / David McNewرکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس
رکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در استان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در یک گفت‌وگوی اظهار کرد: «در بررسی نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته جاری به ویژه در نیمه شرقی، جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد. به همین دلیل در این ایام در بعد از ظهرها به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارو رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شرقی، جنوب شرقی و شمال شرقی و وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی وجود خواهد داشت.»
سیزه‌زاری افزود: «از امروز، دوشنبه تا اواخر هفته جاری وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. موج گرما دست کم تا اوایل هفته آینده در سطح استان تداوم دارد. در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۵۱ و دهدز با ۲۲.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۴.۵ و ۴۸.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.»
کاربرانی که در جنوب کشور ایران ساکن هستند از گرمای طاقت فرسا سخن می‌گویند و عنوان می‌کنند که حتی سیستم‌های سرمایشی در جنوب ایران جواب نمی‌دهند و در شرایط سختی بسر می‌برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала