واکنش سفیر ایران در روسیه به پرتاب ماهواره خیام

© Photo / IRNAکاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
سفیر ایران در مسکو: ما برای اینکه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در رابطه با پرتاب ماهواره «خیام» به فضا اظهار داشت: «ما برای اینکه ایران خانه خوبان بشود، رنج دوران برده‌ایم. پرتاب ماهواره خیام فرصت مغتنمی است برای تحسین فعالیت های دانشمندان کشورمان. این دستاورد همچنین مهر تأیید دیگری است بر توقف ناپذری پیشرفت های علمی ایران زمین».
ماهواره ایرانی " خیام " فضایی شد به سفارش سازمان فضایی ایران، آژانس فضایی روسیه در ساعت ۱۰,۵۲,۳۸ به وقت محلی ( ۱۰,۲,۳۸ به وقت ایران ) ماهواره ایرانی سنجش راه دور " خیام " را با موشک سایوز از پایگاه فضایی بایکانور قزاقستان به فضا پرتاب کرد. در این رویداد، "زارع پور"، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، "کاظم جلالی"، سفیر ایران در روسیه، "طاهری" رییس و "سوادکوهی"، عضو کمیسیون صنایع مجلس، "صابر"، سفیر ایران در قزاقستان، "سالاریه"، رییس سازمان فضایی ایران، "وطن‌خواه"، رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و تعدادی دیگر از مقامات رسمی نیز حضور داشتند. این ماهواره ماموریت تصویربرداری از سطح زمین برای کاربرد در حوزه های کشاورزی، مدیریت زمین، کابری اراضی، پایش محصولات، حوادث غیرمترقبه، شناسایی معادن و... بر عهده دارد.
شایان ذکر است که معاون توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران با بیان اینکه فرآیند پرتاب ماهواره "خیام" به فضا تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است، اعلام کرد: در صورت موفقیت‌آمیز بودن قرارگیری ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین، سیگنال‌های ماهواره خیام ساعت ۱۲ ظهر و زمانی که این ماهواره از آسمان ایران عبور کند، قابل دریافت است.
ماهواره "خیام" توسط ماهواره‌بر سایوز از ایستگاه فضایی "بایکونور" قزاقستان به فضا پرتاب شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала