هولناک ترین آتش سوزی تاریخ کوبا در حال وقوع

© Sputnik / Alexandr Solovskyهولناک ترین آتش سوزی تاریخ کوبا در حال وقوع
هولناک ترین آتش سوزی تاریخ کوبا در حال وقوع - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
کوبایی‌ها صبح روز سه‌ شنبه با خاموشی‌ های گسترده از خواب بیدار شدند و ۴۰ درصد از تأسیسات اصلی ذخیره‌ سازی سوخت این کشور توسط آنچه به گفته مقامات بدترین آتش‌ سوزی در تاریخ این کشور بود، ویران شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شاهدان اطلاع دادند که شعله های آتش خروشانی که از روز جمعه بخش چهار مخزن بندر ابر نفتکش ماتانزاس را ویران کرده بود خاموش شد و دود سیاه غلیظی که هنوز از منطقه جاری بود خاکستری به نظر می رسید.
ماتانزاس بزرگترین بندر کوبا برای دریافت نفت خام و واردات سوخت است. نفت خام سنگین کوبا و همچنین نفت کوره و دیزل ذخیره شده در ماتانزاس عمدتاً برای تولید برق در این جزیره استفاده می شود. کشوری که تحت کنترل کمونیست ها قرار دارد، تحت تحریم های شدید ایالات متحده، کاملاً ورشکسته است. خاموشی های مکرر و کمبود بنزین و سایر کالاها از قبل وضعیتی پرتنش را با اعتراضات محلی پراکنده در پی ناآرامی های تاریخی تابستان گذشته در ماه ژوئیه ایجاد کرده بود.
رعد و برق عصر جمعه به یک مخزن ذخیره سوخت برخورد کرد. آتش تا روز یکشنبه به ثانیه گسترش یافت و روز دوشنبه منطقه چهار مخزن را فرا گرفت و با انفجارهای مهیبی همراه شد و علیرغم تلاش آتش نشانان محلی با حمایت بیش از ۱۰۰ نیروی کمکی مکزیکی و ونزوئلا. مقامات نگفته اند که چه مقدار سوخت در آتش سوزی که هر چهار مخزن را نابود کرده است، از دست داده است. مقامات اعلام کردند که هیچ نفتی خلیج ماتانزاس را آلوده نکرده است.
با این حال، آنها به ساکنان مناطق دورتر از هاوانا هشدار دادند که به دلیل دود عظیم ناشی از آتش، ماسک بپوشند و از باران اسیدی خودداری کنند. مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند که یک آتشنشان جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.
ماریو سابینز، فرماندار استان ماتانزاس، در حدود ۶۰ مایلی (۱۳۰ کیلومتری) هاوانا، شعله های آتش مانند یک "مشعل المپیک" از یک تانک به مخزن دیگر پخش می شود و هر یک را به یک "دگال" تبدیل می کند.
صبح روز سه شنبه هلیکوپترهای بیشتری به همراه یک قایق آتش نشانی ارسال شده توسط مکزیک به تلاش برای خاموش کردن آتش پیوستند.
دانیل چاوز، معاون نیروهایی که تلاش می کنند شعله های آتش را خاموش کنند، به رسانه های محلی گفت: ما شاهد تغییر رنگ دود هستیم... به نظر می رسد روز متفاوتی است و ما از صبحی که خورشید چندان قوی نیست استفاده می کنیم. زیرا عاملی است که تأثیر دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала