توصیه هایی برای کاهش چربی ناحیه شکم

© Fotolia / Sentelloتوصیه هایی برای کاهش چربی ناحیه شکم
توصیه هایی برای کاهش چربی ناحیه شکم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
چربی بیش از حد ناحیه شکمی می تواند منجر به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، راه‌های ارزان قیمتی وجود دارد که می‌تواند در خانه به از بین رفتن چربی های ناحیه شکمی کمک کند.
رعایت اصول مناسب تغذیه‌ای بر اساس آنچه که در زیر آمده است، عامل موثری برای کاهش چربی ناحیه شکم است:
_ مصرف پروتئین را افزایش دهید: کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و افزایش مصرف پروتئین یکی از سریع ترین راه‌ها برای از دست دادن چربی شکمی است.
_ روغن نارگیل را به رژیم‌تان اضافه کنید: این نوع روغن از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط تشکیل شده است و مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از مزایای آن شامل این نوع تری گلیسیرید است. روغن نارگیل به راحتی قابل هضم است و متابولیسم بدن را بالا می‌برد.
_ استرس خود را کاهش دهید: استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می‌شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد.
_ هر روز چای سبز بنوشید: این نوع چای سرعت متابولیسم را بالا می‌برد و به کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند.
_ بیشتر بخوابید: راه شگفت انگیز دیگر برای از دست دادن چربی شکمی، دریافت کافی خواب است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶ تا ۸ ساعت خواب در شب، منجر به حفظ سطح انسولین شده و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد.
_ ادویه به غذای‌تان اضافه کنید: ادویه‌هایی مانند زردچوبه به دلیل وجود کورکومین در آن، منجر به کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین مطالعات نشان داده است که کورکومین سرعت متابولیسم را بالا می‌برد.
_ به اندازه کافی آب بخورید: مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز نه تنها هضم غذا را افزایش می‌دهد بلکه منجر به کاهش نفخ شده و متابولیسم را نیز بالا می‌برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала