باقری و مورا امروز دیدار کردند

© Sputnikباقری و مورا امروز دیدار کردند
باقری و مورا امروز دیدار کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
در چهارمین روز از مذاکرات احیای برجام علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دور تازه مذاکرات ایران و آمریکا با هماهنگی اتحادیه اروپا از پنجشنبه هفته گذشته در وین آغاز شده است. این مذاکرات بعد از پنج ماه وقفه در مذاکرات رسمی و حضوری در وین انجام می‌شود.
مذاکرات در سطوح سیاسی و کارشناسی در این چند روز ادامه داشته است و دو طرف ایران و آمریکا به تبادل دیدگاه‌ها و نظرات خود برای عبور از دو سه موضوع اختلافی با هماهنگی اتحادیه اروپا ادامه می‌دهند. موضوع رفع تحریم‌ها و لیست شرکت‌ها و نهادها و افراد ایرانی، تضمین عدم خروج یک جانبه یک عضو از برجام، حل و فصل و مختومه کردن موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس، چگونگی و زمانبندی اجرای برجام از موضوعات مهمی هستند که میان دو طرف ایران و آمریکا با هماهنگی اتحادیه اروپا مورد بحث است.
نمایندگان روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در این دور از مذاکرات در سطح کارشناسی در جریان روند مذاکرات قرار می گیرند اما نمایندگان رسمی آنها در مذاکرات حضور ندارند.
منابع ایرانی بر این نظرند، در صورتی که طرف مقابل در مورد این موارد تصمیم‌ گیری کند، می‌توان بلافاصله وارد مرحله "جمع‌ بندی" مذاکرات شد. آنها معتقدند، ادامه مذاکرات و گام‌ های بعدی، به تصمیمات سیاسی طرف مقابل بستگی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала