ترامپ سفر پلوسی به تایوان را احمقانه خواند

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سفر پلوسی به تایوان را احمقانه می داند و آن را رویای چین دانست.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی در ویسکانسین، از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انتقاد کرد. پخش این رویداد در وب سایت RSBN منتشر شده است.
او گفت: "و حالا نانسی پلوسی دیوانه. چه مصیبتی؟ او در تایوان چه می کرد؟ چین این آرزو را داشت. او بهانه ای را که منتظرش بودند به آنها داد."
چین رزمایش  گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
چین رزمایش گسترده ای را در اطراف تایوان آغاز کرد + ویدئو
رئیس مجلس نمایندگان شامگاه سه شنبه به چین تایپه رفت. او بالاترین مقام آمریکایی بود که در 25 سال گذشته از این جزیره دیدن کرده است. دولت ایالات متحده که توسط رئیس جمهور چین شی جین پینگ به وی هشدار داده شده بود که "بازی با آتش خطر سوختن را دارد" به پکن در مورد "سیاست چین واحد" خود اطمینان داد و از این سفر فاصله گرفت و گفت که پلوسی خودش تصمیم می گیرد.
در عین حال، چین تایوان را استان خود می داند و همواره با هرگونه تماس نمایندگان تایپه با مقامات فعلی به ویژه مقامات عالی رتبه یا ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.
در نتیجه، این دیدار انگیزه ای برای دور جدیدی از تنش در تنگه تایوان شد. پکن علاوه بر اعلام آغاز رزمایش نظامی از 4 تا 7 آگوست، دو بنیاد تایوانی را تحریم کرد، صادرات شن و ماسه طبیعی به این جزیره و واردات مرکبات و انواع خاصی از محصولات ماهی را از تایوان و چینی‌ها متوقف کرد. وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه چین قصد اتخاذ تدابیر قوی و سخت را دارد، تصریح کرد که تمامی پیامدهای منفی این سفر که پکن چندین ماه با آن مخالفت کرد، همچنان در پیش است و واشنگتن و تایپه مسئولیت آن را بر عهده خواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала