فلج اطفال در انتظار اهالی نیویورک

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر شهر نیویورک، آمریکا
شهر نیویورک، آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
کارشناس: صدها نفر ممکن است در این شهر به فلج اطفال مبتلا شده باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "سی ان بی سی"، مری باست، کمیسر بهداشت ایالت نیویورک هشدار داد که مورد تایید شده فلج اطفال در یک فرد بزرگسال واکسینه نشده، همراه با شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب خارج از بزرگترین شهر آمریکا، می‌تواند نشان دهنده شیوع گسترده‌تر این بیماری باشد.
وی در ادامه گفت: "پس از ابتلای یک فرد بزرگسال به ویروس فلج اطفال در منطقه متروی نیویورک و فلج شدن وی، صدها نفر ممکن است در این شهر به فلج اطفال مبتلا شده باشند. بر اساس موارد پیشین شیوع فلج اطفال، نیویورکی ها باید بدانند که به ازای هر یک مورد ابتلا به فلج اطفال، ممکن است صدها نفر مبتلا به این بیماری وجود داشته باشد.
 Работа мозга - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2022
ایمپلنت مغزی قدرت ارتباط را برای نخستین‌بار به بیمار فلج بازگرداند +عکس
واکسینه شدن کودکان ۲ ماهه در مقابل این بیماری اهمیت دارد و همه بزرگسالان از جمله زنان باردار که واکسن های خود را دریافت نکرده اند باید فوراً واکسینه شوند".
آخرین مورد فلج اطفال در نیویورک در سال ۱۹۹۰ و آخرین مورد شناسایی این بیماری در کل آمریکا در سال ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است.
آمریکا در سال ۱۹۷۹ اعلام کرد که فلج اطفال را در این کشور ریشه کن کرده است و از آن زمان تاکنون موردی از این بیماری در این کشور مشاهده نشده بود، اما طبق گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، مسافران گهگاه این ویروس را به آمریکا منتقل کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала