شکست دیدار بایدن و مکرون با شاهزاده سعودی

© AP Photo / Matthew Brownنوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز
نوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
رسانه: دیدار بایدن، مکرون و بن سلمان، تاثیری بر افزایش قیمت نفت نداشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه فرانسوی " Marianne"، دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تاثیری بر افزایش قیمت نفت نداشت.
به نوشته نشریه نامبرده، در پایان ماه ژوئیه، رهبران دو کشور با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کردند. هدف اصلی آنها سوق دادن کشورهای اوپک پلاس به افزایش قابل توجه تولید نفت بود تا نهایتا قیمت این نوع سوخت کاهش یابد.
ولي العهد الأمير محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
بن سلمان خواستار دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان شد
در مقاله منتشره آمده است: "با این حال، در روز چهارشنبه، 3 آگوست، در نشستی در وین، 13 کشور صادرکننده نفت (اوپک) و ده نفر از متحدان آن به رهبری روسیه تصمیم گرفتند تولید نفت خود را تنها 100000 بشکه در روز افزایش دهند - این مقدار تنها برای 86 ثانیه مصرف جهانی سوخت کافی است.
این تصمیم به دلایل مختلفی اتخاذ شد. اول اینکه اکثریت قریب به اتفاق کشورها نمی توانند بیش از سطح کنونی نفت تولید کنند. ثانیاً، از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، روسیه به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت، تولید خود را کاهش داده است که سایر کشورها نتوانستند جای آن را پر کنند. علاوه بر این، کاهش قابل توجهی در تولید نفت در طول همه‌گیری "کووید" رخ داد که تا کنون به سطح قبل از همه‌گیری بازنگشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала