اقدام تروریستی جدید کی‌یف

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپروژیه
نیروگاه اتمی زاپروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: بر اساس کنوانسیون سازمان ملل، گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط کی‌یف یک اقدام تروریستی هسته ای تلقی می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بر اساس کنوانسیون سازمان ملل، گلوله باران نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط کی‌یف یک اقدام تروریستی هسته ای تلقی می شود.
ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفت: "وزارت دفاع روسیه بر اساس یک کنوانسیون بین المللی که با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپروژیه توسط کی‌یف را یک اقدام تروریسم هسته ای می داند".
وی یادآور شد که در 5 آگوست، ملی‌گرایان اوکراینی حمله توپخانه‌ای به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه انجام دادند و به دو خط برق فشار قوی و یک خط لوله آب آسیب رساندند. بیش از 10 هزار نفر از ساکنان منطقه زاپروژیه بدون برق و آب ماندند.
میزینتسف در یک نشست توجیهی گفت: "به لطف اقدامات شایسته و مؤثر واحدهای نیروهای مسلح روسیه برای پوشش نیروگاه هسته ای، زیرساخت های حیاتی نیروگاه هسته ای آسیب ندیده است. براساس کنوانسیون بین‌المللی مصوب 13 آوریل 2005 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ما این اقدامات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را تروریسم هسته‌ای می‌دانیم".
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2022
آیا تورم در ایران مرتبط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین است؟
روز 21 فوریه سال 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала