مدیر بندر طرابلس: کشتی باری توقیف شده حامل غلات "لاوديسا" به زودی می تواند بندر ما را ترک کند

© Photoامین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان
امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
اشتراک
دادگاه لبنان حکم توقیف کشتی حامل آرد "لاوديسا" که به دلیل اتهام وارده از سوی اوکراین توقیف شده بود، لغوکرد.
به گزارش اسپوتنیک، این کشتی که در لبنان به دلیل اتهامات اوکراین مبنی بر حمل آرد و جو "دزدیده شده" دستگیر شده بود، از دادستان کل لبنان اجازه حرکت از بندر را دریافت کرده است.
امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان به اسپوتنیک گفت که وزارت تحت رهبری او به هیچ وجه با کشتی لاوديسا مرتبط نیست - این کشتی متعلق به یک شرکت خصوصی است و احتمالاً قراردادی خصوصی برای فروش غلات و آرد انجام می دهد.
وی توضیح داد: "وزارت اقتصاد حتی یک درخواست، گزارش یا پیام رسمی از وزارت دادگستری دریافت نکرده است. توقیف کشتی در صلاحیت آنها است. اطلاعاتی که ما در مورد کشتی داریم از دیپلمات های اوکراینی به ما رسیده است. کی یف ادعا می کند که غلات در این کشتی از آنها دزدیده شده و بنابراین، وزارت دادگستری ما مجبور شد برای تحقیقات بعدی مداخله کند. همکاران اوکراینی استدلال کردند که این کشتی باری تحت تحریم های ایالات متحده و اوکراین است و بنابراین، نمی تواند وارد آب های سرزمینی لبنان شود."
بازرسی از کشتی حامل غلات ریزونی توسط نمایندگان مرکز هماهنگی مشترک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2022
بازرسی کشتی حامل غلات رازونی آغاز شد + ویدئو
به گفته وی، حجم گندم حمل شده در کشتی لاودیسا بسیار کم است که برای خریدهای لبنانی ها معمول نیست. بنابراین، بیروت آنطور که دیپلمات های اوکراینی قبلاً پیشنهاد کرده بودند، برنامه ای برای نگهداری یا فروش آن نداشت.
امین سلام افزود: "گندم بسیار کمی در کشتی وجود دارد - حدود 5000 تن. چنین مقداری به هیچ وجه بر امنیت غذایی ما تأثیر نمی گذارد ، بنابراین با توجه ما روبرو نشد. معمولاً ما به طور متوسط ​​49000 تن در هر تحویل وارد می کنیم اکنون ما منتظرچنین حجمی از غله از بندر اودسا هستیم."
وزیر اقتصاد لبنان همچنین تاکید کرد که سرنوشت کشتی " لاوديسا " توسط وزارت دادگستری و مقامات قضایی مربوطه تعیین خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала