واکنش ایران به سفر نانسی پلوسی به تایوان

© Photo / IRNAواکنش ایران به سفر نانسی پلوسی به تایوان
واکنش ایران به سفر نانسی پلوسی به تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرد: نقض تمامیت ارضی چین نمونه‌ ای از مداخلات آمریکا در جهان است
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دیدگاه وزارت امور خارجه در ارتباط با سفر یک مقام آمریکایی به تایوان اظهار داشت: احترام به حاکمیت ملی کشورها، از اصول بنیادین منشور ملل متحد است، به گونه ای که ماده ۲ منشور، اعضاء را از هرگونه رفتاری که خدشه‌ ای به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دیگر دولت ها وارد نماید، بر حذر می دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و حمایت از سیاست چین واحد در این چارچوب، تردید ناپذیر است.

کنعانی رفتار تنش‌زای اخیر مقامات رژیم آمریکا در مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را نمونه‌ای از مداخلات آمریکا در مناطق و کشورهای مختلف جهان دانست که حاصلی جز افزایش بی‌ثباتی و دامن زدن به اختلافات نداشته و از این رو محکوم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: یکجانبه گرایی و نقض قوانین و تعهدات بین المللی، به رویه ای ثابت در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و تجربه خروج این کشور از توافقات چندجانبه از جمله برجام و اِعمال تحریم های غیر انسانی و غیر قانونی علیه ملت ایران، گواهی روشن بر پایبند نبودن این کشور به تعهدات خود است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала