هند قصد دارد بندر شهید بهشتی در چابهار را به یک قطب ترانزیت تبدیل کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هند قصد دارد بندر شهید بهشتی در چابهار را به یک قطب ترانزیت تبدیل کند
هند قصد دارد بندر شهید بهشتی در چابهار را به یک قطب ترانزیت تبدیل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند گفت که کشورش مشتاق است از مشوق های بندر شهید بهشتی و منطقه تجارت آزاد چابهار برای شرکت های تجاری و لجستیکی استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های هندی، ساربادانا سونووال، وزیر بنادر و کشتیرانی هند گفت: چشم انداز هند این است که بندر شهید بهشتی در چابهار را به یک قطب ترانزیت تبدیل کند و آن را برای اتصال به کریدور شمال-جنوب با هدف دسترسی به کشورهای آسیای میانه پیوند دهد.
وی تاکید کرد: هند مشتاق است از مشوق های بندر شهید بهشتی و منطقه تجارت آزاد چابهار برای شرکت های تجاری و لجستیکی استفاده کند.
وزیر بنادر و کشتیرانی هند در ادامه از همه نمایندگان و سهامداران خواست پیشنهاداتی برای کاهش زمان و هزینه حمل و نقل ارائه دهند تا مسیری ارزان تر، کوتاهتر، سریعتر و قابل اعتمادتر از هند به ایران و آسیای میانه ایجاد شود.
بندر چابهار ستون کلیدی چشم انداز هند – اقیانوس آرام برای اتصال اوراسیا با منطقه اقیانوس هند است.
در مراسم روز چهابهار از سوی وزارت بنادر و کشتیرانی هند در شهر بمبئی برگزار شد، شخصیت هایی از کشورهای آسیای میانه و جمهوری اسلامی ایران از جمله ابوالفضل محمد علیخانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ، مسعود استاد حسین مشاور وزیر راه و شهرسازی و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان وسرکنسول افغانستان حضور داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала