آخرین آمار قربانیان و خسارات سیل در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آخرین آمار تلفات و خسارات سیل در ایران
آخرین آمار تلفات و خسارات سیل در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
اشتراک
بارش‌ شدید باران و جاری شدن سیلاب در ایران طی چند روز گذشته 20 استان کشور شامل 111 شهرستان و 310 روستا را درگیر کرده است.
به کزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بنابر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران تا این لحظه 61 نفر جان باختند و بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر اسکان اضطراری داده و حدود یک هزار و 500 نفر نیز از سیل و آبگرفتگی نجات داده شدند و امدادرسانی به سیل زدگان تا عادی شرایط ادامه دارد.
نژاد جهانی، معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران ایران شمار جانباختگان سیل اخیر در سراسر کشور را 69 تن اعلام کرد و گفت: آخرین آمارهای ما حاکی از مرگ 69 تن درپی وقوع سیل در نقاط مختلف کشور است که البته با توجه به ادامه عملیات جست‌وجو در برخی از نقاط احتمال افزایش جانباختگان وجود دارد که در این صورت تعداد اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه از میان 69 نفر فوتی شش نفر تبعه کشور عراق هستند، گفت: همچنین طبق آخرین آمارها 45 نفر مفقودند که سه نفرشان تبعه عراقی هستند و تلاش برای یافتن این افراد از سوی امدادگران هلال احمر، آتش‌نشانی و ... در حال انجام است.
معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران ایران شمار مصدومان سیل در سراسر کشور را نیز 39 مصدوم اعلام کرد و گفت: در میان این افراد، سه تبعه کشور عراق نیز حضور دارند. برابر پیگیری‌های انجام شده حال عمومی عمده مصدومان خوب بوده و برخی نیز از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.
خسارات سیل به شهرها و روستاهای استان گلستان ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
افزایش قربانیان سیل در ایران به 56 نفر
جهانی در عین حال گفت: اجسادی که از سیل کشف شده به پزشکی قانونی صادر شده و در نهایت این سازمان آمار قطعی و دلیل مرگ افراد را اعلام خواهد کرد.
منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، پیرامون میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب در شهرستان‌ها و روستاهای اصفهان اظهار داشت اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل در استان اصفهان، خساراتی بالغ بر 900 میلیارد تومان به 18 شهرستان استان وارد آمد.
وی افزود: بیشترین میزان خسارت در بخش کشاورزی حادث شده و در این بخش حدود 600 میلیارد تومان خسارت برآورد شده و حدود 4000 هکتار از اراضی زراعی، 50 هکتار باغات خسارت دیده‌اند. علاوه بر این 500 کلنی زنبور عسل، 30 واحد پرورش دام و طیور، 10 واحد پرورش ماهی از بارندگی‌های اخیر آسیب دیده‌اند. همچنین جاری شدن سیل به قنات‌ها، استخرهای ذخیره آب و کانال‌های کشاورزی نیز خساراتی را وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала