معترضان در بغداد وارد ساختمان پارلمان عراق شدند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر بغداد
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
منابع خبری عراق از آغاز دوباره اعتراضات در بغداد و ورود معترضان حامی جریان صدر به منطقه سبز بغداد و مقر پارلمان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شماری از حامیان جریان صدر به زغم موانع امنیتی ایجاد شده در اطراف منطقه الخضرا(سبز) موفق شدند، وارد ساختمان پارلمان در منطقه سبز در مرکز بغداد شوند.
این تجمع در اعتراض به تعیین "محمد شیاع السودانی" توسط چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تصدی پست نخست‌وزیری برگزار شد و حاضران در تلاش هستند مانع برگزاری نشست پارلمان طی امروز شنبه شوند.
معترضان با کنار زدن موانع و حفاظ های بتنی خود را به مقابل ورودی منطقه سبز بغداد رساندند و طبق گفته منبع امنیتی مذکور شماری از آنها با کنار زدن موانع و حفاظ‌های بتنی از طریق تونل الزیتون موفق به ورود به داخل این منطقه شدند.
طبق گزارش رسانه‌های عراق معترضان عراقی شعارهایی را در حمایت از مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق سر دادند.
اعتراضات گسترده در بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اعتراضات گسترده در بغداد+عکس و ویدیو
حامیان صدر همچنین مخالفت خود را با نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق را اعلام کردند.
رسانه‌های عراق همچنین از مجروح شدن شماری از معترضان درپی درگیری با نیروهای ضد شورش در منطقه سبز بغداد و استفاده این نیروها از آب و شلیک گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان خبر دادند.
بغداد الیوم نیز اعلام کرد که پنج تن از نیروهای ضد شورش عراق درپی درگیری با معترضان مجروح شدند.
وزارت بهداشت عراق هم گزارش داد درگیری‌ها تا این لحظه ۶۰ مجروح به دنبال داشته است.
پس از انتشار اخبار مجروح شدن شماری از معترضان، صالح محمد العراقی، از اعضای جریان صدر و مسئول انتشار مواضع مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توییتر با انتشار پیامی در صفحه "وزیر القائد"، (وزیر مقتدی صدر) به احزاب و فراکسیون‌های سیاسی هشدار داد.
در همین حال، محمد عنوز، رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان عراق از لغو جلسه امروز نمایندگان برای بررسی موضوع انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.
وی در این باره گفت: جلسه‌ای برگزار نخواهد شد و برگزاری این جلسه مستلزم حضور نامزدها (ریاست جمهوری و نخست‌وزیری) است و این درحالی است که برادران کُرد تا بدین لحظه درباره نامزد ریاست جمهوری توافق نکرده‌اند.
در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.
حامیان جریان صدر جمعه نیز چند دفتر جریان حکمت ملی و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را بستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала