رسانه انگلیسی: تحریم ها علیه روسیه پوتین را قوی تر از همیشه کرده است

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2022
اشتراک
روزنامه انگلیسی گاردین می نویسد جنگ اقتصادی که کشورهای غربی علیه مسکو به راه انداخته اند نتیجه معکوس داشته و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قوی تر از همیشه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سایمون جنکینز، نویسنده مقاله منتشره در گاردین معتقد است تحریم‌ها علیه روسیه نسنجیده ترین و غیر سانده ترین تصمیم در تاریخ اخیر معاصر بوده است.
گاردین می نویسد:آنها (تحریم ها) پوتین را قوی‌تر کردند: روسیه صادرات به کشورهای آسیایی را افزایش داد که منجر به مازاد بی‌سابقه‌ای در تراز پرداخت‌هایش شد، روبل امسال به یکی از قوی‌ترین ارزهای جهانی تبدیل شد که از ژانویه تقریباً 50 درصد تقویت شده است.
این تحلیلگر خاطرنشان کرد، در این شرایط کشورهای غربی در رکود فرو رفتند.
نشریه آمریکایی: غرب نتوانست روسیه را منزوی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
نشریه آمریکایی: غرب نتوانست روسیه را منزوی کند
نویسنده مقاله افزود: "واقعیت محدودیت های اقتصادی علیه مسکو این است که آنها به انتقام گیری منتهی شده اند. عدم اطمینان در انگلیس، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده گسترش یافته است. آلمان و مجارستان، کشورهای گرسنه بنزین کم مانده به ساز ولادیمیر پوتین برقصند. هزینه زندگی در همه جا رو به افزایش است. " لیز تراس و ریشی سوناک، رهبران احتمالی بریتانیا در ایراد سخنان خصمانه با یکدیگر رقابت کرده و وعده تشدید تحریم ها را می دهند اما در مورد هدف این کار هیچ چیزی نمی گویند. اگر ابراز بدبینی و شک و تردید کنید، فوراً به شما برچسب می زنند ."
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. روند افزایش هزینه های زندگی، میلیون ها خانوار را تحت تاثیر خود قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала