نیکاراگوئه اجازه ورود سفیر جدید آمریکا را نداد

© AP Photo / Alfredo Zunigaنیکاراگوئه اجازه ورود سفیر جدید آمریکا را نداد
نیکاراگوئه اجازه ورود سفیر جدید آمریکا را نداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2022
اشتراک
دولت نیکاراگوئه از ورود هوگو رودریگز سفیر جدید آمریکا به این کشور در پی سخنرانی اخیر وی در برابر کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، جلوگیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک ، هوگو رودریگز اخیرا در سخنرانی خود در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اظهاراتی را علیه دولت نیکاراگوئه مطرح کرده بود.
وزیرخارجه نیکاراگوئه در پیامی خطاب به وزیرخارجه آمریکا تاکید کرد که دولت نیکاراگوئه سخنان اخیر هوگو رودریگز را بر خلاف منافع و حاکمیت ملی خود می داند و خواستار عقب نشینی واشنگتن از این مواضع است.
وی تاکید کرد که سخنان سفیر جدید آمریکا در نیکاراگوئه بیانگر دخالت در امور داخلی این کشور و عدم رعایت اصل احترام متقابل است .
هوگو رودریگز که اخیرا از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در نیکاراگوئه تعیین شده، روز گذشته (پنج شنبه) در برابر اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته بود که نیکاراگوئه به سرعت در حال تبدیل به یک کشور منفور در منطقه است.
وی حاکمیت کنونی در نیکاراگوئه را با رژیم دیکتاتوری حاکم بر دومینیکن در دهه ۵۰ میلادی مقایسه کرده و گفته بود که تصمیم دولت نیکاراگوئه برای خروج از توافق تجارت آزاد با آمریکا، اقدامی خطرناک است که باید در واکنش به آن دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه را مورد مجازات قرار دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала