آیا می دانید چایی که می نوشید دارای DNA حشرات است؟

© Photo / youtubify.ruDNA
DNA - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
پژوهش: تحلیل و آنالیز دی‌ان‌ای محیطی از نمونه‌های گیاهی قدیمی مربوط به چند دهه پیش نیز می‌تواند اطلاعاتی درباره جمعیت حشرات در گذشته و همچنین به منظور مقایسه آنها با زمان حاضر فراهم سازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت "تایمز آف ایندیا"، طبق یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله "Biology Letters"، تیمی به رهبری یک متخصص ژنتیک اکولوژیک آلمانی در دانشگاه تریر - هنریک کرهنوینکل (Henrik Krehenwinkel) ردپایی از بیش از 1200 گونه مختلف بندپایان را از تجزیه و تحلیل خود از تنها چهار گیاه: بابونه، نعناع، چای و جعفری را پیدا کردند.
پژوهشگران دانشگاه "ترایر" (Trier) در کشور آلمان با همین روش و بررسی برگ‌های چای تولید کشورهای مختلف به بررسی اکوسیستم‌های مختلف در جهان پرداخته‌اند. تحلیل و آنالیز دی‌ان‌ای محیطی از نمونه‌های گیاهی قدیمی مربوط به چند دهه پیش نیز می‌تواند اطلاعاتی درباره جمعیت حشرات در گذشته و همچنین به منظور مقایسه آنها با زمان حاضر فراهم سازد.
چای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2019
سلامت قلب با نوشیدن چای
بنا بر یک پژوهش جدید، برگ‌های درون کیسه‌های چای (تی‌بگ) پیش از برداشت و انتقال به فروشگاه، احتمالا با هزاران حشره برخورد داشته‌اند و دانشمندان هنوز می‌توانند از طریق آنالیز ذرات ریز دی‌ان‌ای با شیوه‌ موسوم به "دی‌ان‌ای محیطی" (eDNA)، مدارکی از این مساله (برخورد برگ چای با حشرات) بیابند.
هنریک کرهنوینکل در مصاحبه ای باThe Scientist گفت: "آنچه که واقعاً من را شگفت زده کرد تنوع بالایی بود که ما کشف کردیم. ما در یک چای کیسه ای چای سبز تا 400 گونه حشره پیدا کردیم. همچنین، طبق این مطالعه، محققان ردیابیDNA 3264 بی مهره از جمله عنکبوت، کنه، مگس، سوسک، پروانه، آخوندک و بسیاری دیگر از سرتاسر جهان را در نمونه‌های چای و گیاهان تجاری تولید شده یافتند.
بیولوژیست‌ها بجای دوره افتادن و تلاش برای به دام انداختن حشرات در اطراف و اکناف و جهان، می‌توانند به سادگی در آزمایشگاه خود بنشینند و صرفا با نگاه کردن به "دی ان ای محیطی" گیاهان مختلف مانند برگ چای، به همان نتایج برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала