آیا در ایران عصر فیلترشکن به پایان خواهد رسید؟

© Depositphotos.com / Mikdamمی دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟
می دانید سرعت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: بسیاری از گوشی‌ها به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " فرارو"، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، روز 28 ژوئیه (پنج شنبه) درباره تاثیر ۸۰ درصدی فیلترشکن‌ها و افزایش این استفاده به دلیل اختلالات اینترنتی، اظهار داشت که "ما اختلال گسترده در شبکه را تکذیب می‌کنیم. اقدامی که برای فعال کردن جست‌وجوی ایمن هم انجام دادیم، هیچ اثری روی هیچ سرویس دیگری نداشته است و اگر کسی شواهدی دارد می‌تواند ارائه دهد که تاکنون شواهدی ارائه نشده است".
وی در ادامه گفت: "بسیاری از گوشی‌ها به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است، بنابراین ما در وزارت ارتباطات برنامه داریم سرویس‌های مورد نیاز مردم راه‌اندازی شود تا استفاده از فیلترشکن به حداقل برسد.
ما اکنون تمام امکانات وزارت ارتباطات را بسیج کرده‌ایم که تا استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود. شبکه ملی اطلاعات چیزی جز یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن نیست که انواعی از محتواها و خدمات عمدتا بومی و با کیفیت روی آن عرضه می‌شود. این شبکه در اختیار مردم است تا زندگی آنها را تسهیل کند و کسب و کارها بهتر شوند.
رسیدن به سرعت‌های چند ۱۰ برابری و چندصد برابری نسبت به وضع موجود، با اجرای یکی از پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات محقق می‌شود که آن پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست. شبکه ملی اطلاعات یک کار ایجابی است و روند پیشرفت آن به خوبی پیش می‌رود. در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گزارش پیشرفت کار را به روسای قوه و شورای عالی فضای مجازی ارائه دادیم و بر اساس شاخص‌هایی که با مرکز ملی به تفاهم رسیدیم مشخص شده است، تاکنون پیشرفت ۴۴ درصدی داشتیم و تا پایان سال امیدواریم این میزان را به ۶۵ درصد افزایش دهیم.
استفاده از فیلترشکن‌ها موضوع مهمی است. الان بسیاری از گوشی‌های هموطنان ما به بدافزار آلوده هستند و راه ورود این بدافزارها هم ابزارهای دور زدن فیلترینگ و وی‌پی‌ان‌ است. ما برنامه‌ای که در وزارت ارتباطات داریم این است که نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم، برنامه‌ای برای این کار ترتیب داده شده که در زمان خودش اعلام می‌شود، برای اینکه مردم نیازی به فیلترشکن نداشته باشند و سرویس‌های مورد نیازشان راه‌اندازی شود که استفاده از فیلترشکن به حداقل برسد، زیرا بسیاری از ویروس‌های مردم روی گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایشان به دلیل استفاده از فیلترشکن است.
در حوزه‌ی بومی‌سازی تارهای فیبرنوری در پروژه‌ی FTTx که هم اکنون از خارج کشور وارد می‌شود برنامه داریم و حتما از توان داخلی این حوزه استفاده می‌کنیم.
همانطور که گزارش دادم فرسودگی کابل‌های فشار قوی داخل مجموعه ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل قطعی اخیر اینترنت بود که افراد مسوول باید پیش از وقوع قطعی، کابل‌ها را بررسی و برای تعویض آنها اقدام می‌کردند که این اتفاق رخ نداده بود که حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала