لاوروف: روسیه و اتیوپی آماده اجرای طرح های جدید برای همکاری نظامی-فنی هستند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با دمکه مکونن وزیر امور خارجه اتیوپی در آدیس آبابا اتیوپی دیدار کرد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با دمکه مکونن وزیر امور خارجه اتیوپی در آدیس آبابا اتیوپی دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، در سفر خود به آدیس آبابا، اظهار کرد: امروز آمادگی خود را برای اجرای طرح های جدید در زمینه فنی-نظامی با در نظر گرفتن منافع دوستان اتیوپیایی خود در تضمین توان دفاعی آنها تایید کردیم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه تاکید کرد که کشورش و اتیوپی آماده اجرای طرح های جدید برای همکاری نظامی-فنی هستند.
لاوروف در جریان یک کنفرانس مشترک با همتای اتیوپیایی خود افزود: ما سنت های خوبی در زمینه همکاری های نظامی-فنی داریم. امروز آمادگی خود را برای اجرای طرح های جدید در این زمینه از جمله در نظر گرفتن منافع دوستان اتیوپیایی خود در تضمین توان دفاعی آنها تایید کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات ما، من از همکارم دعوت کردم تا در فرصتی مناسب از فدراسیون روسیه بازدید کند.
وی خاطرنشان کرد: سفر قبلی وزیر امور خارجه اتیوپی به روسیه در سال ۲۰۲۱ انجام شد و در عین حال، لاوروف تاکید کرد که گفتگوی سیاسی منظمی بین روسیه و اتیوپی برقرار شده است.
وی تصریح کرد: همکاران آفریقایی ما به طور کامل دلایل اصلی آنچه در حال رخ دادن است را درک می کنند و علت اصلی آن تلاش غرب برای کند کردن روند تاریخی عینی تشکیل یک نظم عادلانه و دموکراتیک و چسبیدن به چشم اندازهای دست نیافتنی جهان به اصطلاح تک قطبی است.
لاوروف در یک کمپین احیای جنگل در اتیوپی شرکت کرد و در حمایت از طرح دولت به نام "میراث سبز" به همراه همتای اتیوپیایی خود دمکه مکونن در قلمرو سفارت روسیه در آدیس آبابا دو درخت کاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала