عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۲۰ درصد کاهش یافت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۲۰ درصد کاهش یافت
عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به ۲۰ درصد کاهش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2022
اشتراک
شرکت انتقال گاز آلمانی گاز کاد اعلام کرد: عرضه گاز از طریق نورد استریم به ۲۰ درصد از ظرفیت آن کاهش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت انتقال گاز آلمانی گاز کاد (Gascade) گفت که حجم گاز نورد استریم به زیر ۲۰ درصد ظرفیت طراحی اصلی کاهش یافته است.
در این بیانیه آمده است: از ۲۷ ژوئیه، از ساعت ۸:۰۰، ۱.۲۸ میلیون متر مکعب در ساعت یا حدود ۲۰ درصد حداکثر ظرفیت نورد استریم از طریق خط لوله گاز پمپ می شود.
در مورد کاهش آینده در پمپاژ "گازپروم" در ۲۵ ژوئیه اعلام کرد: شرکت اپراتور گاز آلمانی افت پمپاژ را بر اساس کاربردها استناد می کند. در همان زمان، داده های اپراتور خط لوله گاز نورد استریم نشان می دهد که کاهش به سطح اعلام شده از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ به وقت مسکو رخ داده است. در این مدت ۱.۳ میلیون متر مکعب از طریق نورد استریم تحویل داده شد که دو برابر کمتر از پمپاژ ۲۶ ماه ژوئیه است. به صورت روزانه، تحویل به ۳۱ میلیون متر مکعب یا کمی بیش از ۱۸ درصد از ظرفیت خط لوله گاز کاهش یافت.
این شرکت توضیح داد که در ایستگاه کمپرسور پورتووایا باید متوقف شود و یک واحد توربین گاز زیمنس دیگر برای تعمیر و نگهداری معمولی ارسال شود.
در اواسط ژوئن، کنسرسیوم گازی روسیه به دلیل مشکلاتی که در بازگشت توربین دیگر زیمنس از کانادا پس از تعمیر وجود داشت، عرضه مواد خام از طریق نورد استریم را به ۴۰ درصد از ظرفیت خود کاهش داد. در اروپا می گویند مشکلات واحدهای پمپاژ گاز نمی تواند دلیل واقعی کاهش جریان گاز باشد.
مسکو نیز به نوبه خود تأکید می کند که کاهش عرضه صرفاً به دلیل تحریم ها است که باعث ایجاد مشکلاتی در تعمیر و نگهداری تجهیزات شده است.
در این شرایط، قیمت گاز در ابتدای هفته به شدت افزایش یافت. اکنون میانگین قیمت گاز در ماه ژوئیه در بورس اوراق بهادار اروپا تقریباً ۱۷۶۰ دلار در هر هزار متر مکعب است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندین برابر است.
از سال ۱۹۹۶ چنین قیمت های دائمی بالایی در تاریخ هاب های گاز در اروپا مشاهده نشده است. در معاملات صبح چهارشنبه، قراردادهای آتی تحویل گاز در آگوست بالای ۲۳۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ مترمکعب معامله شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала