کانون همه گیری ویروس کرونا مشخص شد

© AFP 2023 / Johannes Eiseleدانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند
دانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
مجله Science کار یک تیم بین المللی از دانشمندان به رهبری موسسه تحقیقاتی اسکریپس را منتشر کرد که بر اساس آن بازار چین در ووهان به کانون ظهور ویروس کرونا سارس کوو 2 تبدیل شد. در مقاله دیگری در همان ژورنال، این محققان نشان دادند که ویروس از طریق دو انتقال انسان و دام مستقل از حیوان به انسان در بین انسان ها پخش می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان تنوع ژنومی ویروس SARS-CoV-2را در همان ابتدای همه گیری کووید-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که تا فوریه 2020، احتمالاً تنها دو دودمان ویروسی جداگانه A و B وجود داشته است. آنها حداقل در نتیجه بیماری ظاهر شده اند. دو رویداد جداگانه انتقال بین گونه ای به انسان. اولین انتقال انسان و دام بین 23 اکتبر و 8 دسامبر 2019 رخ داد و با ویروس های دودمان B مرتبط بود. انتقال ویروس دودمان Aاحتمالاً ظرف چند هفته پس از اولین رویداد رخ داده است.
مقامات پکن شیوع جدید کووید 19 در این شهر را وحشیانه خواندند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
مقامات پکن شیوع جدید کووید 19 در این شهر را وحشیانه خواندند
تجزیه و تحلیل مکانی دقیق نشان داد که بیشتر 155 مورد آلودگی در دسامبر 2019 در نزدیکی و اطراف بازار ووهان گزارش شده است و از نظر جغرافیایی با آن به عنوان کانون شیوع مرتبط است. نقطه مرکزی منطقه که 11 مورد ابتلا به ویروس های خط B در آن کشف شد، تنها در 1.95 کیلومتری بازار قرار داشت. ویروس های خط A در دو بیمار شناسایی شد که هرگز به بازار مراجعه نکرده بودند و در آنجا کار نکرده بودند و با کسانی که از آن بازدید می کردند هیچ تماسی نداشتند، اما همانطور که مشخص شد آنها نیز در مجاورت بازار زندگی می کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала