اسرائیل می گوید آماده حمله به ایران است

© AP Photo / Sebastian Scheinerاسرائیل می گوید آماده حمله به ایران است
اسرائیل می گوید آماده حمله به ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2022
اشتراک
وزیر دفاع اسرائیل اظهار داشت: آماده ضربه زدن به ایران برای مهار برنامه هسته ای هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه ای با کانال ۱۳ اسرائیل گفت: اسرائیل آماده استفاده از سلاح برای مهار توسعه برنامه هسته ای ایران است.
سرپرست وزارت دفاع به صورت زنده گفت: ایران مشکل همه جهان است و فقط مشکل خصوصی کشور اسرائیل نیست.
مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستند، بلکه تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستند.
همانطور که ویلیام برنز مدیر سیا در ۲۱ ژوئیه اشاره کرد، اطلاعات ایالات متحده ارزیابی کرده که "ایرانی ها در تلاش برای بُعدنظامی" برنامه هسته ای نبوده اند.
برنز افزود: در عین حال، ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای این فرصت را دارد که ظرف چند هفته به اجزای لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد.
به نوبه خود، یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل، در ماه ژوئیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، خاطرنشان کرد که کشورهای "جهان آزاد" آماده استفاده از زور علیه تهران برای توقف برنامه هسته ای این کشور هستند.
در سال ۲۰۱۵، روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، ایالات متحده، فرانسه و ایران یک توافق هسته‌ای امضا کردند - برنامه جامع اقدام مشترک که شامل لغو تحریم‌ها در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بود. در ماه می ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌ سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала