اوکراین: آمریکا و متحدانش 25-30 HIMARS و MLRS را به کی‌یف منتقل خواهند کرد

CC BY 2.0 / DVIDSHUB / Sgt. Christopher Gaylordروسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند
روسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2022
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین: آمریکا و متحدان 25 تا 30 دستگاه HIMARS و MLRS را به کی‌یف تحویل خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی گفت که ایالات متحده و متحدانش 25 تا 30 سامانه موشکی پرتاب چندگانه HIMARS و MLRS را به کی‌یف منتقل خواهند کرد.
آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در مصاحبه با رسانه ها تعداد HIMARS و MLRS را که آمریکا و متحدانش به اوکراین منتقل خواهند کرد، برشمرد. الان صحبت از 25-30 واحد و مقدار زیادی مهمات برای آنهاست.
پیش از این، ایالات متحده یک بسته کمک نظامی دیگر به اوکراین را به مبلغ 275 میلیون دلار اعلام کرده بود. به گفته پنتاگون، محموله های آتی شامل 580 مهمات فونیکس گوست، چهار موشک انداز چندگانه HIMARS، 36000 گلوله توپ، چهار خودروی فرماندهی و کنترل، سلاح های ضد تانک، قطعات یدکی و سایر تجهیزات خواهد بود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد اظهارات غرب مبنی بر اینکه آنها می خواهند تا "آخرین اوکراینی" بجنگند، خاطرنشان کرد که این یک تراژدی برای کل مردم اوکراین است، "اما به نظر می رسد همه چیز به این سمت پیش می رود." دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که ایالات متحده در واکنش به عملیات ویژه روسیه، اعلام "جنگ نیابتی" کرد، به اوکراین تسلیحات داد و در آنجا شورش نظامی را ادامه داد، به طوری که کی‌یف "جنگ کرد. آخرین اوکراینی"، در حالی که منافع ایالات متحده یا اروپا در این مورد آسیب نمی بیند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که عرضه تسلیحات آمریکایی به اوکراین به بیدار شدن تمایل کی‌یف برای از سرگیری مذاکرات صلح کمک نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала