رسانه آمریکایی از هراس بایدن از پوتین سخن گفت

© Sputnik / Mihail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
داگلاس موری در روزنامه نیویورک پست می نویسد، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین عملاً سیاست خارجی واشنگتن را کنترل می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله منتشره در روزنامه نیویورک پست خاطرنشان کرد: مسکو پس از اقدامات قاطع در کریمه، موقعیت خود را در عرصه بین المللی تقویت کرده و می تواند شرایطش را به غرب دیکته کند.
به نوشته موری، این وضعیت ایالات متحده ناشی از ترس جو بایدن رهبر آمریکا از واکنش رئیس جمهور روسیه به تحریم ها است.
در مقاله وی آمده است: "همه چیز به دلیل ترس ما از اقدامات تلافی جویانه پوتین رخ می دهد که احتمالاً برای ما مخرب تر خواهد بود."
واکنش روسیه به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
واکنش کرملین به احتمال "حامی تروریسم" شناختن روسیه در آمریکا
علاوه بر این، او توجه را به سیاست مستقل جمهوری خلق چین جلب می کند که اهداف خود را دنبال می کرده و به ناتو اعتنا نمی کند.
روزنامه نیویورک پست همچنین به شکست جنگ تحریم ها علیه مسکو اشاره کرد.
این نشریه می‌نویسد: "ولادیمیر پوتین به خوبی می‌دانست که محدودیت‌های اقتصادی علیه روسیه به چه چیزی منجر می‌شود و بنابراین از آنها نمی‌ترسید. او می‌دانست که تحریم‌ها منجر به افزایش قیمت انرژی خواهد شد."
کشورهای غربی به دلیل اوضاع اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه وضع کرده اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولیدی در این کشور اعلام کردند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که شرکت هایی که از همکاری با روسیه خودداری می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала