حکم بازداشت 7 ایرانی به اتهام تلاش برای حمله به شهروندان اسرائیلی‌ در ترکیه صادر شد

© Depositphotos.com / Maxxyustasتمساح خلیج فارس در ایران اعدام شد
تمساح خلیج فارس در ایران اعدام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
اشتراک
دادگاه کیفری استانبول برای 7 نفر از 8 مظنون ایرانی که به اتهام برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن شهروندان اسرائیلی در ترکیه دستگیر شده بودند؛ حکم بازداشت صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، قبل از این مقامات ترکیه ادعا کرده بودند برنامه هدف قرار گرفتن شهروندان اسرائیلی در این کشور را خنثی کرده اند.
براساس پرونده تشکیل شده از سوی دادستان عمومی استانبول، پنج مظنون ایرانی در 17 ژوئن طی عملیاتی توسط پلیس به اتهام "جاسوسی نظامی یا سیاسی" دستگیر شدند.
در تاریخ 29 ژوئن نیز قاضی دادگاه برای متهمان مجید-ن، علیرضا-س، سیدمحمود-ح، حسن-ح و مریم- م حکم بازداشت صادر کرد. دادگاه کیفری استانبول برای مریم-م حکم ممنوعیت سفر و آزادی مشروط صادر و سایر مظنونان نیز بازداشت شدند.
در ادامه تحقیق و بازجویی‌های انجام شده، عملیات دوم در 14 ژوئیه در اطراف هتلی در میدان تقسیم انجام شد. در این عملیات نیز کیوان-م به ظن سازماندهی، جمال- ج به جرم برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات مسلحانه و ایمان-س دستگیر شدند. این افراد پس از بازجویی به حکم قاضی بازداشت شدند.
در این عملیات 3 قبضه کلت کمری، 2 دستگاه لیزر سیاه متصل به کلت کمری، 3 عدد صداخفه کن و تعداد زیادی گلوله کشف و ضبط شده است.
قبل از این مقامات ایرانی هر گونه ارتباط با این موضوع را تکذیب کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала