نفتکش های حامل نفت ایران به نفتکش های روسی روی آوردند

© IRNAنفتکش های حامل نفت ایران به نفتکش های روسی روی آوردند
نفتکش های حامل نفت ایران به نفتکش های روسی روی آوردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
بلومبرگ در گزارشی آورد: نفتکش های حامل نفت ایران به حمل نفت از روسیه روی می آورند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با استناد به داده های شرکت تحلیلی ورتکسا گزارش داد که بیش از ده نفتکش که قبلاً در حمل و نقل نفت ایران تخصص داشتند، به نفت خام روسیه روی آورده اند.
۱۱ فروند از کشتی‌ های تحت نظارت که پیشتر نفت ایران را حمل می‌کردند، از ماه آوریل نفت و محصولات روسیه را بارگیری کرده‌اند و در این مدت شانزده بار بارگیری داشتند.
به گفته آرمن عزیزیان تحلیلگر بازار نفت خام در ورتکسا، از آنجایی که شرکت های بیشتری از ارسال نفت و فرآورده های نفتی روسیه خودداری می کنند، کسانی که با تجارت کالاهای تحت تحریم آشنا هستند به استفاده از نفتکش های خود برای انتقال نفت روسیه به شرق ادامه خواهند داد.
تصریح شده است که اکثر کشتی هایی که حمل مواد اولیه روسیه را آغاز کرده اند از نوع افرامکس هستند که توانایی حمل ۷۳۰ هزار بشکه نفت را دارند.
در عین حال، حامل های بزرگ نفت در میان آنها وجود دارد که می توانند حدود دو میلیون بشکه نفت را حمل کنند.
بلومبرگ خاطرنشان کرد: به این ترتیب، تحویل از روسیه در نیمه اول ژوئیه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید که ۱۷۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه آوریل است.
بر اساس داده های گمرک چین در ماه ژوئن که روز قبل توسط رویترز منتشر شد، روسیه برای دومین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین است. در ماه مه، چین واردات مواد خام روسیه را ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و حدود یک چهارم نسبت به آوریل افزایش داد، در نتیجه حجم تحویل ماهانه ۸.۴۲ میلیون تن به یک رکورد تبدیل شد که به روسیه اجازه داد عربستان سعودی را از جایگاه اول در میان تامین کنندگان به چین جابجا کند.
در ژوئن، واردات نفت روسیه، از جمله محموله‌ها از طریق خط لوله و کشتیرانی سیبری شرقی-اقیانوس آرام، به ۷.۲۹ میلیون تن رسید که تقریباً ده درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، هرچند کمتر از رکورد ماه می.پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی‌ سازی اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌ هایی را علیه مسکو به‌ ویژه منابع انرژی روسیه اعمال کردند.
بنابراین، بسته ششم تحریم‌های اروپا، تحریم تدریجی واردات نفت از روسیه را پیش‌بینی می‌کند. این اقدامات همچنین شامل ممنوعیت بیمه کشتی‌ های حامل نفت روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала