رسانه ها از تهدید اوکراین به اعمال تحریم علیه یونان خبر دادند

© AP Photo / Petros Giannakourisمذاکرات یونان با اعتباردهندگان بین المللی یکم فوریه از سر گرفته می شود
مذاکرات یونان با اعتباردهندگان بین المللی یکم فوریه از سر گرفته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
اشتراک
رسانه‌ها: کی‌یف آتن را به دلیل فعالیت شرکت های یونانی در روسیه به تحریم تهدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ویما می نویسد اوکراین به دلیل فعالیت شرکت های یونانی در روسیه این مشور را تهدید به تحریم کرد.
این روزنامه می نویسد: چند روز پیش یک یادداشت دیپلماتیک اوکراین به وزارت خارجه ارسال شد که از طریق آن در مورد هفت شرکت یونانی فعال در روسیه توضیحاتی درخواست شد.
فعالیت های این شرکت ها، همانطور که نشریه عنوان می کند، مشمول تحریم های اعمال شده علیه فدراسیون روسیه در سطح اتحادیه اروپا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیست.
ویما می نویسد: با وجود این، اوکراین یونان را تهدید به تحریم کرد که مستقیماً، کاملاً و به روشن ترین شکل از آن حمایت کرد، به ارسال سلاح و کمک های بشردوستانه، پذیرش پناهجویان و اعمال تحریم ها علیه روسیه اقدام کرد.
"به نظر می رسد این درخواست از کی‌یف طرف یونانی را نگران کرده است. سرگئی شوتنکو سفیر اوکراین در آتن به وزارت امور خارجه احضار شد و در آنجا اظهارات بسیار تندی از او شد. بر اساس اطلاعات، شوتنکو ادعا کرد که یادداشت مربوطه را به وزارت امور خارجه ارسال کرده است. درخواست کشورش در حالی است که وی توضیحات کافی در مورد منابع اطلاعاتی درباره فعالیت شرکت های یونانی نداشته است.
مقامات ارشد دیپلماتیک به روزنامه گفتند که تعدادی از درخواست‌های اوکراینی باعث نگرانی و نارضایتی آتن شده است، زیرا به گفته آنها، کی یف به نظر می‌رسد همه چیز و چگونگی درخواست خود را از دست داده است. ویما می نویسد: "تغییر شدیدی به دلیل درخواست تعلیق کار کانال تلویزیون ملی یونان OPEN، که نماینده مواضع طرفدار روسیه است، ایجاد شد و کی یف در همه سطوح و از همه جهات به این موضوع پاسخ منفی دریافت کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала