بادهای طوفانی مانع اصلی آتش سوزی یونان

© Depositphotos.com / toxawwwبادهای طوفانی مانع اصلی آتش سوزی یونان
بادهای طوفانی مانع اصلی آتش سوزی یونان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
بادهای طوفانی تا ۸۰ کیلومتر در ساعت خاموش کردن آتش سوزی در شمال آتیکای یونان را دشوار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، صبح چهارشنبه یک نماینده سازمان آتش نشانی یونان در یک جلسه توجیهی فوق العاده در ستاد عملیاتی سازمان آتش نشانی تشریح کرد: بادهای طوفانی تا ۸۰ کیلومتر در ساعت خاموش کردن آتش سوزی شدید جنگل در شمال آتیکا را دشوار می کند، ۶۰۰ نفر از ساکنان آن تخلیه شده اند و تقریبا ۵۰۰ آتش نشان در محل هستند.
آتش سوزی عصر سه شنبه در منطقه کوهستانی پنتلی در شمال آتیکا آغاز شد.
نماینده سازمان آتش نشانی اظهار داشت: شب سختی بود. سرعت باد ثبت شده در این منطقه در برخی مواقع بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت بود. عملیات شبانه توسط تمام نیروهای حفاظت مدنی در شرایط بسیار نامساعد انجام شد. به دلیل شدت و سرعت باد، آتش در طول شب مدام تغییر جهت می داد که مبارزه با آن را دشوارتر می کرد. به گفته وی، ۶۰۰ نفر توسط پلیس یونان به مکان امن منتقل شدند.
وی گفت: خسارت وارده به ساختمان های مسکونی گزارش شده که پس از خاموش کردن آتش ثبت آنها انجام می شود. ۴۸۵ آتش نشان با ۲۸ تیم پیاده و ۱۲۰ خودرو در محل حضور دارند. آتش نشانان رومانیایی نیز در محل هستند. سحرگاه سه هواپیما و چهار هلیکوپتر شروع به اطفای حریق کردند و چهار فروند هواپیما و سه هلیکوپتر دیگر اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان گفت: حومه آتیکا تقریباً تمام حامل های آب و تجهیزات ساخت و ساز خود را به مناطق و نیروهای بیشتر مناطق یونان فرستاده است.
به گفته وی، در رشته کوه پنتلی، آتش سوزی در مناطق پالیا پنتلی، گراک، آنتوس، پالینی و نیا پاللینی، دیونی و وایاتی ادامه دارد.
وزارت بحران آب و هوا و حفاظت مدنی یونان، با توجه به ادامه آتش سوزی و به دلایل ایمنی و حفاظت از دود، اکیدا توصیه می کند که کودکان در روز چهارشنبه به موسسات و کمپ های کودکان در شمال شرقی آتیکا منتقل نشوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала