پوتین: محدودیت عرضه غلات روسیه باید برداشته شود

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری در نشست سه جانبه در تهران گفت که محدودیت در صادرات غلات روسیه باید برداشته شود زیرا توافقی با سازمان‌های بین‌المللی وجود داشت، هیچ‌کس از جمله ایالات متحده آمریکا مخالفت نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری در نشست سه جانبه در تهران گفت که محدودیت در صادرات غلات روسیه باید برداشته شود زیرا توافقی با سازمان‌های بین‌المللی وجود داشت، هیچ‌کس از جمله ایالات متحده آمریکا مخالفت نکرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
لاوروف از تلاش غرب برای جلوگیری از صادرات غلات روسیه خبر داد
گفتنی است، مذاکرات میان هیئت های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و هیئت سازمان ملل درباره حل و فصل "مسئله غلات" که در عمارت کالندر در استانبول برگزار شد، روز چهارشنبه پایان یافت. پیشتر یک منبع دیپلماتیک گفته بود که امیدهای زیادی برای اجماع در این نشست وجود دارد. به گفته وی، در این مذاکرات هم ترس مسکو و هم وجود تحریم ها در بخش های بیمه، لجستیک و بانکی برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه در نظر گرفته شده است. خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در پی این مذاکرات گفت که توافقی برای ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول حاصل شده است و هفته آینده هیئت های اوکراین و روسیه مجددا در ترکیه برای بحث در مورد موضوع غلات دیدار خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала