گزارش و تحلیل

پسکوف به اسپوتنیک: سیستم بانکی مالی میان ایران و روسیه، پاسخ مشترک به تحریم آمریکاست

© Sputnik / Michael Klimentyevپسکوف : روسیه ارتباطات شراکتی با ایران دارد و به پیشرفت آن امیدوار است
پسکوف : روسیه ارتباطات شراکتی با ایران دارد و به پیشرفت آن امیدوار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پس از نشست تروئکای آستانه این بار در تهران در مصاحبه اختصاصی و پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص استفاده از سیستم بانکی نقل و انتقال میان تهران و مسکو پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک در نشست تروئکای روسیه ایران و ترکیه گفت که سیستم نقل و انتقلات مالی میان ایران و روسیه پاسخ مشترک ما به تحریم آمریکا است.
خبرنگار اسپوتنیک، شیوا آبشناس: انتقال پول به صورت حساب از طریق ارزهای ملی بین کشورهای ما بیش از یک سال است که بحث و بررسی می شود. مشکل راه اندازی این سازو کار در این سال ها چیست؟ چه زمانی باید منتظر اجرای آن از جمله ادغام سیستم های پرداخت میر و شناب باشیم، تا روس ها و ایرانی ها بتوانند آزادانه با کارتهای بانکی خود در سفر پرداخت کرده و خرید کنند؟
پسکوف _ در حال حاضر ما به شدت در حال کار بر روی افزایش سهم ارزهای ملی در تراز تجاری خود (ایران و روسیه) هستیم. اکنون کاملاً این امر قابل توجه است. هدف اصلی ما ترکیب سیستم های بانکی، سیستم نقل و انتقالات بانکی و غیره است. بنابراین ما می توانیم امتناع سوئیفت را جبران کنیم. در حال حاضر دلار رو به افول است. این در واقع مهم است زیرا اعتماد به دلار و ارزهای بین المللی در حال کاهش است. مردم دیگر نمی توانند (به دلار) اعتماد کنند، همانگونه که یک دهه پیش به دلار اعتماد داشتند. به همین دلیل است که ما باید سیستم مالی جدیدی تولید کنیم که برای کشورهای مختلف جذاب باشد. و از این نظر همکاری ما (ایران و روسیه) در حوزه بانکی و مالی می تواند حتی برای سایر کشورهای منطقه نیز مفید باشد.
راه اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
راه اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران
خبرنگار اسپوتنیک، شیوا آبشناس: اکنون (دو کشور) کدام بانک ها همکاری می کنند؟ به عنوان مثال سیستم بانکی میر؟
پسکوف - البته ما در روسیه سیستم بانکی MIR را داریم، ما سیستم ملی نقل و انتقالات بین المللی خود را داریم که می تواند اعمال شود، که می تواند با سیستم ایران سازگار شود. من نام هیچ بانکی را نام نمی برم، البته می دانید که پول "سکوت" را دوست دارد. به خاطر همین نمی گویم. اما کارهای زیادی در آن سرویس انجام می شود.
خبرنگار اسپوتنیک، شیوا آبشناس: آیا تحریم ها بر این طرح تأثیر گذاشته است یا خیر؟ ( تحریم های آمریکا)
پسکوف - این بیشتر پاسخی به تحریم ها است، زیرا ما باید بفهمیم که چگونه با تحریم ها زندگی می کنیم و کشورهای خود را توسعه می دهیم. بنابراین این پاسخ مشترک ما (روسیه و ایران) به تحریم ها است.
گفتنی است، امروز هفتمین نشست مشترک ترویکای ایران روسیه و ترکیه در تهران با حضور ابراهیم رئیسی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала