مجارستان قطعنامه ای علیه اتحادیه اروپا به تصویب رساند

© AFP 2023 / Thierry Charlierمجارستان قطعنامه ای علیه اتحادیه اروپا به تصویب رساند
مجارستان قطعنامه ای علیه اتحادیه اروپا به تصویب رساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
قانونگذاران مجارستان قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که خواستار محدود کردن قدرت پارلمان اتحادیه اروپا شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، اعضای حزب حاکم فیدس مجارستان قطعنامه ای را به تصویب رساندند، که به پارلمان این کشور اجازه می‌دهد تا هر قانونی که در سطح اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌شود، در صورت نیاز در مجارستان لغو و وتو کند.
این قطعنامه همچنین بیان می‌کند که قانونگذاران اتحادیه اروپا نباید توسط رای مستقیم شهروندان بلکه باید توسط نمایندگان پارلمان کشورهای عضو منصوب شوند.
در قسمتی از این قطعنامه آمده است: دموکراسی اروپا باید از بن‌ بستی که پارلمان اروپا آن را ایجاد کرده است، خارج شود. اتحادیه اروپا باید تغییر کند زیرا برای چالش‌ های دوران ما آماده نیست.
این قطعنامه که با ۱۳۰ رای موافق در برابر ۵۰ رای مخالف روز سه‌ شنبه توسط حزب حاکم مجارستان به تصویب رسید، به دنبال انتقال بخش عمده‌ای از قدرت قانونگذاری اتحادیه اروپا به دولت‌ های ملی است. این قطعنامه همچنین خواستار ممنوعیت پذیرش هر گونه بدهی بیشتر توسط اتحادیه اروپا شده است.
با وجود تصویب این قطعنامه، اما دولت در بوداپست در هفته‌ های اخیر رویکرد مسالمت‌ آمیزتری را در قبال درخواست‌ های مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ کرده است و به دنبال دسترسی به منابع مالی مسدود شده خود در اتحادیه اروپا است، زیرا واحد پول مجارستان در برابر یورو و دلار به پایین‌ ترین حد خود رسیده است و اقتصاد این کشور بالاترین تورم را در نزدیک به ۲۵ سال گذشته تجربه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала