لاوروف: اهداف جغرافیایی عملیات نظامی ویژه روسیه تغییر کرده

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد اهداف جغرافیایی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از جمله به دلیل تحویل سامانه های موشکی هیمارس تغییر کرده و اکنون فقط صحبت در مورد جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک نیست.
لاوروف گفت:" در مورد عملیات ویژه نظامی و مختصات جغرافیایی آن، رئیس جمهور همانطور که شما از او نقل کردید بسیار واضح گفته، غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی است به این معنا که هیچ تهدیدی برای امنیت ما تهدیدات نظامی از خاک اوکراین وجود نداشته باشد. این هدف همچنان باقی است. زمانی که نشست مذاکره‌کنندگان در استانبول برگزار شد، یک جغرافیا وجود داشت و تمایل ما برای پذیرش پیشنهاد اوکراین بر اساس آن جغرافیا و بر اساس جغرافیای پایان مارس 2022 بود."
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "اکنون جغرافیا متفاوت است و به هیچ وجه فقط جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک مطرح نیست بلکه همچنین منطقه خرسون، منطقه زاپوریژیا و تعدادی از مناطق را در بر می گیرد و این روند به طور مداوم و با شدت تمام ادامه دارد".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
لاوروف: غرب تلاش می کند دبیر کل سازمان ملل را به بازی های خود برسر غلات اوکراین بکشاند
وزیرامور خارجه روسیه خاطرنشان کرد:"از آنجایی که غرب در خشم ناشی از ناتوانی یا در آرزوی تشدید هر چه بیشتر تنش، سلاح‌های دوربرد بیشتر و بیشتری به اوکراین از جمله ، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه حتی بیشتر از خط فعلی حرکت خواهد کرد".
لاوروف در پایان گفت:"به این دلیل ما نمی‌توانیم اجازه دهیم بخشی از اوکراین که زلنسکی کنترل می‌کند یا هر کسی که جایگزین او می‌شود سلاح‌هایی داشته باشد که تهدیدی مستقیم برای قلمرو ما و قلمرو جمهوری‌هایی باشد که استقلال خود را اعلام و خودشان می‌خواهند درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند".
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала