سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات احیای برجام: زمینه برای توافق وجود دارد

© Sputnik / Siavash Sobhgahi تعدادی از املاک ایران در سه کشور به فروش می رسد
تعدادی از املاک ایران در سه کشور به فروش می رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد در مذاکرات برای احیای برجام، زمینه برای رسیدن به توافق وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین روند مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، گفت: حقیقت امر این است که برخلاف ادعای طرف آمریکایی در خصوص ناکام بودن و نافرجام بودن مذاکرات دوحه، واقعیت امر این است که مذاکرات دوحه مذاکرات خوبی بود و راه را برای ادامه مذاکرات و گفتگوها باز گذاشته است و اطراف پیگیر موضوع برای آماده‌سازی ادامه مذاکرات در دوره بعدی هستند.
وی افزود: طرف ایرانی با حُسن نیت و جدیت از مذاکرات حمایت می‌کند. زمینه برای توافق وجود دارد. معتقدم مشکل اصلی در این توافق وجود ندارد؛ طرف آمریکایی نیاز به تصمیم سیاسی دارد و باید تصمیم خود را اتخاذ کند و باید هزینه‌های بازگشت به توافق را پرداخت کند.
نیکی هیلی: بایدن به خاطر برجام آمریکا را در معرض خطر قرار می‌ دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
نیکی هیلی: بایدن به خاطر برجام آمریکا را در معرض خطر قرار می‌ دهد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند تصمیم سیاسی مستقل در این رابطه بگیرد و گمان می‌کنیم اگر دولت آمریکا در این موضوع از دریچه منافع ملی آمریکا و نه از دریچه رژیم غاصب صهیونیستی به موضوع نگاه کند به نظر ما زمینه برای توافق در آینده نزدیک وجود دارد.
کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیازمند تضمین جدی واضح و راستی‌آزمایی برای تأمین منافع اقتصادی خود ناشی از توافق هسته‌ای است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала