سخنگوی وزارت خارجه ایران: جهش چشمگیری در مناسبات ایران و ترکیه فراهم می‌شود

© Photo / IRNAاردوغان و رئیسی
اردوغان و رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران از حصول پیشرفت در مناسبات ایران و ترکیه سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، وی در پاسخ به سوالی در توضیح برنامه جامع بلند مدت بین ایران و ترکیه، گفت: سفر آقای اردوغان به تهران بسیار مهم بود. سابقه این برنامه به ۳۰ آبان ماه سال گذشته و در جریان سفر وزیر امور خارجه ترکیه به تهران برمی‌گردد که پیشنهاد وزیر امور خارجه به طرف مقابل مبنی بر اینکه ما برای جهت‌دهی به همکاری‌های بلند مدت دو کشور و توسعه مناسبات همه‌جانبه نیاز داریم، ارائه شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: پیش‌نویس این صنعت در اوایل تیرماه و در جریان سفر "امیرعبداللهیان" به ترکیه به آن‌ها ارائه و درباره پیش نویس سند نیز مذاکره شد و نهایی شد و خوشبختانه در روز گذشته در جریان این سفر به امضای مقامات دو کشور رسید.
رئیس جمهور ایران: افزایش سه برابری سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
رئیس جمهور ایران: افزایش سه برابری سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه
کنعانی تصریح کرد: این سند به طور جامع در خصوص برنامه همکاری بلند مدت دو کشور است که می‌تواند روابط دو کشور را در چارچوب سیاست همسایگی، مدیریت و برنامه‌ریزی کند و فعالیت‌ها را به طور مشترک بر مبنای منافع و مصالح دو کشور هدایت و جهت‌دهی کند.
وی افزود: این سند به توسعه مناسبات در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری حقوقی و قضائی، انرژی، آب، محیط زیست و مبارزه با جرایم فرامرزی پرداخته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: این سند جهش جهش چشمگیری را در مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه فراهم خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала