سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: احیای برجام، قیمت گاز را کاهش می‌دهد

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن صحبت درباره منفعت این کشور در احیای برجام می‌گوید توافق با ایران قیمت گاز را کاهش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، "جان کِربی"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه "فاکس‌نیوز" گفت احیای توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند قیمت گاز در آمریکا را کاهش دهد.
به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا (احیای) توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند پیامدهای مثبتی داشته باشد، و منجر کاهش قیمت گاز (در آمریکا) شود.
مقامات آمریکا پیش از این در سطح رسانه تلاش می‌کردند احیای توافق برجام را صرفاً به نفع ایران بدانند و برگشت عملی برجام برای واشنگتن و غرب صرفاً ابزاری برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران است.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
هشدار رابرت مالی به ایران درباره از دست رفتن فرصت احیای برجام
وندی شرمن، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا هم دیروز در گفت‌وگویی درباره اهمیت احیای توافق برجام برای آمریکا و غرب گفت جهان به نفت به ایران نیاز دارد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ۹۷ به صورت یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا را از توافق بین‌المللی برجام خارج کرد.
مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم ایران از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه، دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала