تهران: دولت آمریکا به حضور نظامی خود در اراضی سوریه پایان دهد

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد دولت آمریکا باید حضور نظامی خود را در بخش‌هایی از اراضی سوریه پایان ببخشد و از حمایت تروریست‌ها دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کنعانی درباره سفر امروز وزیر امور خارجه سوریه به تهران گفت: وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به دعوت قبلی آقای امیرعبداللهیان به تهران سفر می‌کند و در این سفر موضوعات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در خصوص اختلافات موجود در مورد شمال سوریه و نگرانی‌های دولت ترکیه و مباحثی که در خصوص احتمال اقدام به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه مطرح بود که خوشبختانه ایران در این زمینه دیپلماسی بسیار فعال و عملگرایانه‌ای را دارد.
ایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
گزارش و تحلیل
ایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: به صورت مستمر در سطوح مختلف از جمله وزرای امور خارجه کشورمان و سوریه و ترکیه تماس‌ها و گفتگوهای دوجانبه و تلفنی برقرار بوده است.
ایران تاکید دارد که اقدام نظامی می‌تواند به تشدید بحران در مناطق سوریه بیانجامد و تأمین کننده ثبات و امنیت نخواهد بود.
کنعانی افزود: آقای امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای ترک تاکید کرد، توافقات قبلی دو کشور مکانیسم آستانه بهترین و مناسب‌ترین روند غیرنظامی برای حل و فصل بحران و تأمین نگرانی‌های امنیتی دولت ترکیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала