گزارش و تحلیل

زیردریایی هسته ای جدید - سلاح انتقام روسیه

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationزیردریایی اتمی "سورودوینسک" ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه
زیردریایی اتمی سورودوینسک ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
بِلگورود، زیردریایی جدید غول پیکر مسکو مسلح به پوزئیدون، لوشاریک و پلتفورم های جاسوسی.
اسپوتنیک به نقل از آسیا تایمز - شرکت انتشارات هنگ کنگی می نویسد: در 8 ژوئیه، واحد تولیدی Sevmash روسیه گزارش داد که نیروی دریایی روسیه
329 Belgorod K-، طولانی ترین زیردریایی هسته ای جهان را دریافت کرد.
اگرچه مشخصات دقیق بلگورود منتشر نشده است، وب سایت ناوال نیوز آمریکا حدس زده است که "بلگورود" (پروژه 949A Antey ، طبق کد ناتو- OscarII) با بدنه بزرگ ‌شده‌ آن به طول 178 متر و عرض 15 متر، از نظر اندازه فقط نسبت به زیردریایی "کوسه" پروژه 941 (طبق کدگذاری ناتو - SSBN Typhoon) دست کم دارد.
ناوال نیوز همچنین خاطرنشان می کند که بلگورود قطعاً از نظر ظرفیت (19 هزار تن) از پیشینیان خود جلوتر است - این بیشتر از بزرگترین زیردریایی غربی کلاس "اوهایو" است.
به گزارش Sevmash، بلگورود برای حل مشکلات علمی و انجام عملیات جستجو و نجات طراحی شده است.
بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
گزارش و تحلیل
بهترین انتقام روسیه تحویل موشک های ناتو به دشمنان آمریکا
به گزارش پرتال ناوال نیوز، بلگورود اولین حامل پهپاد زیردریایی پوزئیدون (Poseidon) در جهان خواهد بود که حمله اتمی آن قادر به ایجاد سونامی رادیواکتیو است. ناوال نیوز همچنین گزارش می دهد که بلگورود می تواند به عنوان پایگاهی برای پلتفورم های جاسوسی بدون سرنشین و لوشاریک باشد. به گزارش وب سایت گلوبال سکیوریتی، لوشاریک یک زیردریایی خرابکار است که بی سروصدا ترین زیردریایی ناوگان روسیه محسوب می شود و می تواند تا عمق 6 هزار متری زیر آب برود.
Warzone به توانایی بلگورود در پرتاب پهپاد های زیردریایی برای استراق سمع یا قطع کابل های ارتباطی زیر آب اشاره می کند. و از آنجایی که 95 درصد از ترافیک اینترنت جهان از طریق کابل های زیردریایی تامین می شود، این کار می تواند دشمن را "کور" کند.
الکسی لئونکوف، تحلیلگر نظامی روسیه، بلگورود را "سلاح تلافی جویانه" خوانده گفت: در صورت وقوع جنگ هسته ای در مقیاس گسترده، در پاسخ به اولین حمله با استفاده از موشک های متحرک، پرتابگرهای زمینی و موشک های بالستیک قاره پیما، روسیه پهپادهای پوزئیدون را پرتاب خواهد کرد.
آلکسی لئونکوف همچنین خاطرنشان می کند که پوزئیدون نه تنها برای حمله تلافی جویانه، بلکه علیه گروه های ناو هواپیمابر نیز قابل استفاده است و بلگورود آن را به محل پرتاب خواهد رساند. با این حال، سوالاتی در مورد پوزئیدون باقی می ماند. رومن اسکوموروخوف در مقاله ای در Military Review اشاره کرد که عدم قطعیت استراتژیک - برگ برنده اصلی پوزئیدون است. مطمئناً داده‌های متناقض هم اینک برنامه ‌ریزان نظامی ایالات متحده را سردرگم کرده است.
پوزیدون، سلاح مهیب روسیه در شمال کشف شده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
گزارش و تحلیل
پوزیدون، سلاح مهیب روسیه در شمال کشف شده است
بارنتز آبزرور گزارش می دهد که بلگورود بهره برداری آزمایشی را با ناوگان شمالی آغاز می کند و سپس به ناوگان اقیانوس آرام منتقل می گردد. این نشریه دو پایگاه احتمالی را ارائه می‌دهد: Severodvinsk، جایی که پوزئیدون در آنجا در حال توسعه است، یا Deer Bay، پایگاه زیردریایی‌های ویژه روسیه در شبه جزیره کولا.
بر اساس پایگاه داده نظامی ایالات متحده ODIN، نوع هسته ای پوزئیدون مجهز به یک کلاهک کبالتی 2 مگاتنی است که می تواند منطقه ای در ابعاد 1700 بر 300 کیلومتر را آلوده کند، یعنی، این سلاح در حکم آخرین قدم است. همین منبع ادعا می کند که پوزئیدون، رباتی با قطر 1.6 تا 2 متر و طول 24 متر است. حداکثر سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت، برد آن 10 هزار کیلومتر و حداکثر عمق غواصی آن 1 هزار متر است. در عین حال، در حالت کم سرعت در عمق 50-100 متری، می تواند در طول چند هفته به هدف نزدیک شود و پس از آن در 2-3 کیلومتر آخر در حالت سرعت بالا می رود.
و کمی بیشتر در باره لوشاریک. این زیردریایی می تواند بستر دریا را کاوش کند، بقایای تجهیزات مخفی را از پایین بالا بیاورد و عملیات ویژه ای انجام دهد. ابعاد مشخص این زیردریایی هنوز معلوم نیست، اما طول تقریبی آن 69-79 متر، عرض آن هفت و ظرفیت تخمینی 2 هزار تن برآورد شده است. لوشاریک مجهز به نیروگاه هسته ای است، حداکثر سرعت آن 55 کیلومتر در ساعت است و خدمه 25 نفری را در خود جای می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала