امیرعبداللهیان خطاب به بورل: آمریکا با واقع بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد

CC BY 4.0 / IRNA / امیرعبداللهیان خطاب به بورل: آمریکا با واقع بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد
امیرعبداللهیان خطاب به بورل: آمریکا با واقع بینی در مسیر حصول توافق گام بردارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی تماس تلفنی با یکدیگر به گفتگو پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزب پورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه (27 تیر ماه) تلفنی گفت‌وگو کردند.
در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر شد. امیرعبداللهیان با ابراز قدردانی از تلاش های بی وقفه جوزف بورل و آنریکه مورا و با اشاره به گفتگوهای اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردیدها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم‌ فشار و تحریم دست بردارد.
واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نشست سه جانبه بین روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران رویکرد ایران را در مورد امنیت غذایی و امنیت انرژی تبیین کرد.
جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو با تقدیر از اراده مثبت و جدی طرف ایرانی در روند مذاکرات تاکنون، بر ضرورت ارائه و جمع بندی ایده های طرفین در شرایط کنونی تاکید کرد.
بورل همچنین ضمن تقدیر از ابتکار عمل های جمهوری اسلامی برای عبور از موانع و حل و فصل برخی اختلافات باقیمانده برای حصول توافق نهایی، بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی با همه طرف ها تأکید کرد.
جوزف بورل افزود: معتقدم باید ماه ها تلاش به نتیجه منجر شود و به تلاش خود برای نزدیک‌ کردن دیدگاه های ایران و آمریکا و رسیدن به نقطه توافق ادامه خواهم داد.
امیرعبداللهیان و بورل 14 تیر ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала