دیدار اردوغان و خامنه‌ای در تهران برگزار شد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader دیدار اردوغان و خامنه‌ای در تهران
دیدار اردوغان و خامنه‌ای در تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در تهران دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز 19 ژوئیه (سه شنبه) با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه دیدار کردند.
گفتنی است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به منظور شرکت در هفتمین اجلاس شورای عالی روابط ایران و ترکیه و همچنین شرکت در هفتمین نشست سران روند آستانه و در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم در ساعات پایانی دوشنبه 18 ژوئیه با استقبال جواد اوجی وزیر نفت وارد تهران شد.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
گزارش و تحلیل
مهمترین مانع روابط ایران و روسیه زیر ساختهاست
اولین نشست سه‌جانبه سران روند آستانه به میزبانی روسیه در اول آذرماه‌ ۱۳۹۶ در سوچی برگزار شد. ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ آنکارا میزبان دومین نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه بود. ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ سومین نشست سران در تهران با حضور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان برگزار شد.
شهر سوچی برای دومین بار در ۲۵ بهمن ۹۷ میزبان نشست سران بود و چهارمین نشست سران در این شهر با حضور پوتین، روحانی و اردوغان برگزار شد. ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ آنکارا برای دومین بار میزبان پنجمین نشست سران بود و در زمانی که نوبت به ایران رسید به دلیل شیوع ویروس کرونا این نشست با تاخیر برگزار شد. نشستی فوق العاده (نشست ششم) چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ به میزبانی ایران و به صورت مجازی برگزار شد و امروز (سه‌شنبه) نیز قرار است هفتمین نشست به صورت حضوری و در دولت سیزدهم به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود.
در همین زمینه نیز ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان در سفر دو روزه خود به تهران قصد دارد دیدار دوجانبه‌ای نیز با رئیس جمهور روسیه داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала