گزارش و تحلیل

ایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند

© IRNAایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند
ایران از حضور پرقدرت ارتش سوریه در مرز ها حمایت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
رئیسی: ما به خوبی از مشکلات و نگرانی های کشورهای همسایه سوریه آگاهیم.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آیت الله رئیسی در ابتدا از روسای جمهور روسیه و رئیس جمهور ترکیه از اینکه دعوت ایران برای هفتمین نشست کشورهای ضامن آستانه را پذیرفتند و در آن شرکت کردند تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران گفت:
مایلم در ابتدا بر اصول اساسی و تغییرناپذیر مشترک در موضوع سوریه یعنی حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عربی سوریه و تعیین سرنوشت این کشور تنها به دست مردم آن از طریق گفتگو های سوری_سوری و بدون مداخله خارجی تاکید کنم.
امروز با گذشت حدود ۱۱ سال از بحران سوریه، جمهوری اسلامی ایران همچنان معتقد است تنها راه حل بحران سوریه سیاسی بوده و اقدام نظامی نه تنها کارگشا نیست بلکه بر وخامت اوضاع می‌افزاید ما از گذشته به عنوان کشور های ضامن روند آستانه معمار اصلی راه حل سیاسی در چهارچوب توافقات انجام شده از جمله برگزاری مذاکرات برای قانون اساسی سوریه بودیم این روز ها در شرایطی از مبارزه با تروریسم صحبت میکنیم که شهید های بسیاری در این راه داده ایم.
نشست مطبوعاتی روسای جمهور ایران و ترکیه و امضاء اسناد همکاری بین دو کشور رجب طیب اردوغان ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه آغاز شد + عکس
هم اکنون در حالی نشست سران آستانه را برگزار کنیم که تحریم‌ های یکجانبه به ویژه توسط آمریکا فشار های مضاعفی را بر مردم سوریه وارد آورده و امکان زندگی عادی را از آنها سلب نموده و برای همگان واضح شده است که طرف هایی که موفق نشده اند با نا امنی و بی ثباتی در سوریه به اهداف سیاسی خود برسند اکنون با روش‌ های دیگر به دنبال برآورده کردن مطامع نامشروع خود میباشند.
وی افزود:
تحریم‌ های یکجانبه و تروریسم اقتصادی ناقض حقوق بین‌الملل و حاکمیت کشور ها است و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن هرگونه تحریم علیه ملت ها خصوصاً ملت سوریه اعلام می‌کند که به حمایت‌ های خود از مردم و دولت سوریه باقدرت بیشتری ادامه خواهد داد.
مسئله آوارگان داخلی و پناهجویان سوریه موضوع بسیار مهمی است و کشور های منطقه همچنین جامعه بین المللی باید به بازگشت آوارگان به خانه خود کمک کنیم.
ما به خوبی از مشکلات و نگرانی‌های کشورهای همسایه سوریه در این زمینه آگاهی داریم و از هرگونه تلاش در این باره حمایت می‌کنیم و معتقدیم مشروط نمودن کمک‌ های انسان‌ دوستانه به تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه تنها روند صلح را کند میکند.
تنها راه امنیت حضور پر قدرت ارتش سوریه در مرز های این کشور و همکاری با کشور های همسایه است، لذا احترام به حاکمیت ملی و استقلال سوریه اصلی خوشه ناپذیر است، سوریه ای متحد، مستقل و بدون حضور نامشروع خارجی، این راه نه تنها منجر به بازگشت آرامش پس از سالها به این کشور می گردد بلکه به ثبات و امنیت همسایگان آن نیز کمک خواهد نمود حضور نامشروع نیرو های اشغالگر آمریکا به عاملی بی ثبات کننده برای سوریه و منطقه تبدیل شده است.
ضروری است نیرو های آمریکا به طور کامل از منطقه به ویژه سوریه خارج شوند همچنین افزایش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و هدف قرار دادن زیر ساخت‌ های اساسی این کشور از جمله فرودگاه ها و بنادر را قویاً محکوم می‌کنیم.
بر همگان عیان شده که این رژیم بقای خود را به تجاوز و ناامنی در منطقه ما پیوند زده است و اینگونه اقدامات در کنار اشغال منطقه جولان نقض حاکمیت کشور سوریه و عامل بی‌ثباتی و تهدید کننده صلح و امنیت منطقه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала