آمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران است

© Photo / IRNAآمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای برنامه هسته ای ایران است
آمریکا: دیپلماسی بهترین راه برای برنامه هسته ای ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا: ایالات متحده همچنان دیپلماسی را بهترین راه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران می داند.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، در توضیح اظهارات کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ایران دارای توانایی های فنی برای ایجاد سلاح هسته ای است، اظهار داشت: ایالات متحده بر این باور است که دیپلماسی همچنان مؤثرترین راه برای حل و فصل موضوع برنامه هسته ای ایران است، علیرغم کوتاه شدن چارچوب زمانی برای ساخت احتمالی سلاح هسته ای توسط تهران.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به این اصل متعهد است که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی موثرترین راه برای انجام این کار است. ما همچنان بر این باوریم که در این چارچوب، حرکت متقابل به سمت اجرای برنامه جامع مشترک برنامه هسته‌ای ایران، سودآورترین و قابل اجراترین گزینه باقی است و تا زمانی که به نفع ما باشد به این راه ادامه خواهیم داد.
پرایس به این سوال که آیا واشنگتن با ارزیابی خرازی از توانایی‌های فنی ایران موافق است یا خیر پاسخی نداد، اما خاطرنشان کرد که واشنگتن معتقد است که چارچوب زمانی برای انباشت مواد توسط تهران برای تولید بمب هسته ای "چند هفته یا کمتر است" و "به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که هرکسی دوست دارد ببیند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала