آمریکا به تهدید ایران ادامه می‌دهد

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
کربی: ایران باید با توافق پیشنهادی آمریکا و اروپا موافقت کند، اما تمایلی به این کار نشان نداده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه " News Nation"، کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که ایران باید با توافق پیشنهادی آمریکا و اروپا موافقت کند، اما تمایلی به این کار نشان نداده است. مذاکرات توافق هسته‌ای در وین کامل شده و توافق روی میز وجود دارد.
وی همچنین با جالب توصیف کردن سفر ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه به تهران بعد از سفر جو بایدن همتای آمریکایی به غرب آسیا، ادعا کرد: "این سفر نشان می‌دهد که ایران و روسیه چقدر از جامعه بین‌المللی منزوی شده‌اند".
واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
این مقام آمریکایی در ادامه افزود: "پوتین اکنون باید برای به‌دست آوردن توانمندی‌های نظامی پیشرفته‌ای مانند پهپاد به ایران برود و البته باید دید که چه تعداد خریداری کرده و با آنها چه خواهد کرد.
تمایل روسیه برای خرید پهپاد از ایران، فشاری که پوتین در "پایگاه صنعت دفاعی خودش" با آن مواجه است را نشان می‌دهد. مهم نیست که روسیه چه چیزی می‌خرد سوال اینجاست که آیا این کار، جریان جنگ اوکراین را تغییر می‌دهد یا اینکه به پوتین مقداری برتری می‌دهد.
آمریکایی‌ها نگران آنچه که روسیه ممکن است از ایران دریافت کند، هستند و مباحثات بین تهران و مسکو را نادیده نمی‌گیرند. این امر، ارسال سلاح به اوکراین برای دفاع از خود را برای آمریکا و متحدانش مهمتر می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала