درخواست جریمه سنگین برای فرارهای مالیاتی در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارت بانکی
کارت بانکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
نماینده مجلس ایران: برخی افراد برای فرار از پرداخت مالیات از کارتخوان استفاده نکرده و افراد را مجبور به پرداخت پول نقد می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ایران، اظهار داشت که متاسفانه در کشورمان فرار مالیاتی زیادی داریم و تنها قشری که به طور کامل مالیات خود را می پردازند، کارمندان هستند که قبل از واریز حقوق مالیات از آنها کسر می شود.
وی در ادامه افزود: "برخی افراد برای فرار از پرداخت مالیات از کارتخوان استفاده نکرده و افراد را مجبور به پرداخت پول نقد می کنند. برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، سیستم مالیاتی کشور نیازمند تغییری اساسی است، برای مثال باید از افرادی که با دریافت وام خانه ساختند و از اجاره دادند آن امتناع می کنند، مالیات اخذ شود و به همین دلیل در مجلس مالیات بر خانه های خالی تصویب شد تا از افزایش اجاره بها جلوگیری شود.
خودپرداز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
مالیات به کارت به کارت هم تعلق گرفت +عکس
در اروپا برای دیدن شبکه های تلویزیون از افراد مالیات می گیرند، این در حالی است که بسیاری از افراد در ایران برای فرار از پرداخت مالیات در مطب، مغازه وغیره از کارتخوان استفاده نکرده و افراد را مجبور به پرداخت پول نقد می کنند.
برای فرارهای مالیاتی باید جریمه سنگین در نظر گرفت. بهترین کشور از نظر اداره امور، کشوری است که برای تامین درآمد خود به پایه های محکم مالیاتی اتکا کرده باشد. دولت باید بستری شفاف برای افراد جامعه مشخص کند که در آن مالیات پرداختی و نحوه هزینه کرد آن مشخص باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала