رئیس ستاد ارتش اسرائیل سه ماه پیش بر فراز آسمان عربستان پرواز کرده بود

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل و فلج هسته ای ایران
اسرائیل و فلج هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش این کشور سه ماه پیش بر فراز آسمان عربستان پرواز کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ژنرال ران کوخاو، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این کشور سه ماه پیش بر فراز آسمان عربستان پرواز کرده بود.
این اظهارات کمی بعد از آن ایراد شد که عربستان اعلام کرد که حریم هوایی خود را در مقابل پروازهای اسرائیل باز خواهد کرد.
به دنبال تصمیم اخیر ریاض، شرکت هواپیمایی "اِل‌عال" اسرائیل با ارائه درخواستی رسما خواستار استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی شد.
از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین تصریح کرد، کوخاوی امروز (دوشنبه) عازم مراکش می‌شود و ارتش اسرائیل به صورت ویژه به عنوان ناظر در آموزش‌های نظامی بین‌المللی "الأسد الإفریقی" (شیر آفریقا) در این کشور مشارکت می‌کند.
وی در ادامه افزود: افسران اسرائیلی با پوشش نظامی خود و با پرچم اسرائیل در اواخر ماه ژوئن در رزمایش مراکش شرکت کرده بودند و ما اکنون آماده سفر رئیس ستاد ارتش اسرائیل هستیم و با یکدیگر در این رزمایش شرکت خواهیم کرد.
ران کوخاو همچنین خاطرنشان کرد: روابط دفاعی و همکاری در آموزش و اطلاعات در چارچوب توافق ابراهیم و روابط دوجانبه با مراکش در حال توسعه است.
ممنوعیت پرواز هواپیما های آمریکایی در حریم هوایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
بازگشایی رسمی حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دسامبر ۲۰۲۰ عادی‌سازی روابط میان رباط و تل‌آویو را اعلام کرد.
چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری آمریکا با اسرائیل توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط را امضا کردند.
پس از آغاز رزمایش "شیر آفریقا ۲۰۲۲" که یکی از بزرگترین رزمایش‌ها در قاره آفریقا به شمار می‌آید، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که مقاماتی از ارتش این رژیم برای نخستین بار در این رزمایش بین‌المللی مشارکت کرده‌اند.
ادرعی در ادامه تاکید کرد: مشارکت اسرائیل در رزمایش شیر آفریقا ۲۰۲۲ گامی دیگر در مسیر تقویت روابط امنیتی میان تل ‌آویو و رباط به شمار می‌رود.
آمریکا و مراکش ۳۱ خرداد رزمایش "شیر آفریقا ۲۰۲۲" را که یکی از بزرگترین رزمایش‌ها در قاره آفریقا به شمار می‌آید، آغاز کردند.
در این رزمایش بیش از هفت هزار سرباز از ۱۰ کشور از جمله برزیل، چاد، فرانسه و انگلیس با حضور ناظران نظامی از پیمان ناتو و از ۱۵ کشور مشارکت دارند و رژیم صهیونیستی نیز برای نخستین بار در آن حضور یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала