رسانه ها: قاتل آبه پیش از فاجعه به نقشه خود اشاره کرده بود

© AP Photo / Katsuhiko Hirano/The Yomiuri Shimbunتتسویا یاماگامی که به نخست وزیر سابق ژاپن شینزو آبه حمله کرد
تتسویا یاماگامی که به نخست وزیر سابق ژاپن شینزو آبه حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
رسانه ها: قاتل آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن در آستانه ترور وی نامه ای با اشاره به نقشه خود ارسال کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک: قاتل شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، تتسویا یاماگامی 41 ساله، در آستانه این حادثه نامه ای ارسال کرد و در آن به صورت پنهانی قصد خود را اعلام کرد.
به گزارش رسانه های ژاپنی، به ویژه خبرگزاری کیودو و روزنامه یومیوری، این نامه توسط مردی کشف شد که در وبلاگ های آنلاین انتقادی از فعالیت های کلیسای اتحاد در 13 ژوئیه، یعنی پنج روز پس از حمله غم انگیز به آبه، منتشر شد. با قضاوت بر روی مهر روی پاکت، نامه در 7 ژوئیه، یعنی در آستانه جنایت، از اوکایاما، جایی که شینزو آبه نیز در آن روز اجرا داشت، ارسال شد.
در حال حاضر مشخص شده است که یاماگامی در ابتدا می خواست در اوکایاما به نخست وزیر سابق حمله کند، اما به دلیل اینکه سخنرانی این سیاستمدار در سالن برگزار شد و در ورودی لازم بود پرسشنامه اطلاعات شخصی را پر کند، وی نقشه خود را رها کرد. در همان روز مشخص شد که آبه مسیر سفر خود را به عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی تغییر داده و قصد دارد روز بعد در نارا سخنرانی کند.
در نامه چاپ شده آمده است: "می‌دانم که این مایه تاسف است، اما آبه یک دشمن واقعی نیست. او فقط یکی از تأثیرگذارترین افرادی است که با کلیسای اتحاد همداستان است."
در آن، یاماگامی همچنین به مردی که نامه خطاب به وی نوشته شده بود، از گذشته خود می گوید، از داستان مادرش که برای مدت طولانی کمک های زیادی به این سازمان مذهبی می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала