افزایش شدید دما و احتمال آتش سوزی در جنگل ها در ایران

© Fotobank.ru/Getty Images / David McNewرکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس
رکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران نسبت به افزایش دما و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اطلاع داد که در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه تا سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می‌شود و افزود: در برخی نواحی شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق تهران نیز وزش باد به نسبت شدید و در برخی اوقات همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
صادق ضیاییان گفت: در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه تا سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. به ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه رگبار و رعد و برق شدید در این مناطق انتظار می‌رود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در این مدت به سبب افزایش متناوب وزش باد، توده‌های گرد و خاک بر روی کشور عراق شکل گرفته و به استان‌های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور انتقال می‌یابد، بیان داشت: این امر موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.
ضیاییان خاطرنشان کرد: در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم گرمای هوا پیش بینی می‌شود.
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
حمله گرد و خاک از عراق به ایران
وی بیان داشت: چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان رگبار پراکنده و پنجشنبه فقط در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: در سواحل شمالی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین دریای خزر مواج است و به تدریج وزش باد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد.
وی همچنین گفت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ تیرماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ و روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала