بانک جهانی تخفیف تحریم ها علیه روسیه را توصیه می کند

CC BY 2.0 / Shiny Things / The World Bank Group headquarters building in Washington, D.Cاعلام میزان کمک های بانک جهانی به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا
اعلام میزان کمک های بانک جهانی به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
برای حل بحران غذایی در جهان تحریم های غرب علیه روسیه باید تخفیف یابد. چنین بیانیه ای 15 جولای از سوی روسای بانک جهانی، سازمان خواربار و کشاورزی، صندوق بین المللی پول، برنامه جهانی غذا (WFP) و سازمان تجارت جهانی منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره در وبسایت بانک جهانی گفته می شود: "همه‌گیری کووید 19 ، اختلال در زنجیره‌های حمل و نقل بین‌المللی و پیامدهای درگیری بر سر اوکراین، بازارهای بهم پیوسته مواد غذایی، سوخت و کود را به شدت مختل کرده است. طبق گزارش برنامه جهانی غذا ، تا ژوئن 2022، تعداد افرادی که از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند و دسترسی آنها به غذا در کوتاه مدت تا سطح تهدید واقعی برای زندگی محدود شده ، به 345 میلیون در 82 کشور افزایش یافته است".
سیاستمداران یکی از اقداماتی را که می تواند به حل مشکلات فعلی کمک کند، رفع محدودیت های اعمال شده بر مسکو توسط کشورهای غربی می دانند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
لاوروف از تلاش غرب برای جلوگیری از صادرات غلات روسیه خبر داد
در ادامه بیانیه این سازمان های بین المللی آمده است:" بحران سال 2008 به ما آموخت که تحمیل محدودیت های تجارت جهانی به طور مستقیم به افزایش قیمت مواد غذایی منجر می شود. حذف محدودیت‌های صادراتی و استفاده از فرآیندهای انعطاف‌پذیرتر بازرسی و صدور مجوز به کاهش اختلال در عرضه کالاها و کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند. افزایش شفافیت از طریق اطلاع رسانی به سازمان تجارت جهانی و نظارت بهتر بر اقدامات تجاری بسیار مهم خواهد بود.
آنها علاوه بر رفع محدودیت های تجاری، حمایت فوری از اقشار آسیب پذیرمردم، افزایش تولید مواد غذایی و سرمایه گذاری در کشاورزی مقاوم در برابر آب و هوا را از جمله اقدامات ضروری می دانند.
روز 9 ژوئن، الکساندر لوسف، اقتصاددان، اعلام کرد که وضعیت در بازار جهانی غذا هر چه بدتر شده و بحران مالی آتی در جهان وضع را وخیم تر خواهد کرد. به گفته این اقتصاددان، این اتفاق از جمله به دلیل قرنطینه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بحران انرژی که تنها با تحریم‌ها علیه روسیه تشدید شده و به دلیل افزایش قیمت کودها رخ داده است.
روز 2 ژوئن، ماکسیم اورشکین، دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور اقتصادی، گفت که روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز گرسنگی در جهان انجام خواهد داد. به عقیده وی، دلایل بحران غذایی در بسیاری از کشورها "جنون تحریمی" و خرید دیوانه وار محصولات بوده که ایالات متحده به آن مشغول است. اورشکین خاطرنشان کرد، مسکو به طور فعال در حال صادرات مواد غذایی است و تلاش خواهد کرد کمبود مواد غذایی در جهان را رفع کند.
روز اول ژوئن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که اگر محصولات کشاورزی روسیه و اوکراین به بازارهای جهانی بازنگردند، حل بحران جهانی غذا غیرممکن خواهد بود.
در همان روز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که جهان در آستانه یک بحران غذایی عمیق است که به دلیل اعمال محدودیت های غیرقانونی علیه روسیه، که یکی از صادر کنندگان جهان است، رخ می دهد.
کشورهای غربی تحریم هایی را علیه روسیه در شرایط اجرای عملیات ویژه برای دفاع از دونباس اعمال می کنند که مسکو 24 فوریه آنرا آغاز کرده است . هدف این عملیات ویژه شامل غیرمیلیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین است که برای تضمین امنیت روسیه ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала