عربستان متعهد شد تعادل در بازار نفت جهان را حفظ کند

© Fotolia / Tarasov_vl استخراج نفت
  استخراج نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
عربستان سعودی متعهد شده است که از تلاش ها برای ایجاد تعادل مجدد در بازار جهانی نفت به منظور تضمین رشد اقتصادی پایدار حمایت کند. این را کاخ سفید روز جمعه 15 ژوئیه در وب سایت خود پس از گفتگوهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و مقامات عربستان سعودی در جده اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره خاطرنشان می شود واشنگتن از افزایش 50 درصدی تولید نفت در مقایسه با حجم برنامه ریزی شده برای ماه های جولای و آگوست استقبال کرده است. کاخ سفید اعلام کرد : " این گام ها و گام‌های بعدی که انتظار می رود در هفته‌های آینده برداشته می شود به ثبات چشمگیر بازارها کمک خواهند کرد".
کاهش محسوس قیمت نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
گفت‌و‌گوی آمریکا و عربستان درباره تضمین عرضه نفت به بازار جهانی
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از مذاکره با مقامات عربستان سعودی گفته بود که طرفین در مورد نیاز به عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی گفتگو کردند و واشنگتن انتظار دارد در هفته های آینده گام هایی در این راستا برداشته شود.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه 15 جولای در اولین سفر رسمی خود وارد عربستان سعودی شد و با محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد این کشور دیدار کرد. بن ولفگانگ در روزنامه واشنگتن تایمز، احتمال که سفر بایدن به عربستان برای امضای توافقی برای افزایش تولید نفت می تواند به پیروزی غیرمنتظره ای برای روسیه تبدیل شود. ولفگانگ می نویسد: "افزایش قابل توجه صادرات انرژی ا روسیه، تلاش های ایالات متحده و ناتو برای تضعیف مسکو از طریق کاهش درآمدهای صادراتی آن را خنثی کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала